Aby odpowiedzieć sobie na pytanie jak stworzyć dobry content, należy przede wszystkim zdefiniować samo pojęcie content. Otóż jest to treść, którą umieszczamy w materiałach marketingowych, takich jak: ulotki, posty w social mediach, reklamy w Google czy też wpisy na blogach i stronach internetowych.
Dobry content, to przede wszystkim wartościowy content. Bardzo istotne jest, aby treści, które umieszczamy w celach marketingowych, były przydatne dla potencjalnych klientów. Warto więc tworzyć posty w odpowiedzi na ich pytania i dostarczać informacji, które są przez nich pożądane.
Treść musi być ciekawa, inspirująca i łatwo przyswajalna już od pierwszego zdania. Trzeba zatrzymać uwagę czytającego i zachęcić go do zapoznania się z dalszą częścią tekstu.
Warto także skupić się na informacjach, które dadzą czytelnikom konkretną wiedzę, której oczekują. Tekst ma nie tylko zajmować miejsce i wykorzystywać liczbę znaków do maksimum, ale także sprawić, że po jego przeczytaniu, odbiorca wyniesie z niego istotne, wartościowe wiadomości. Dlatego dobrze, jeżeli jest on uporządkowany i łatwy do przyswojenia, a także odpowiednio obrobiony graficznie. Łatwo przyswajalne i czytelne są infografiki, są one bardzo popularne w na różnego rodzaju blogach i stronach internetowych, gdyż skupiają uwagę czytających. Dobrym pomysłem jest także pisanie na tematy, które rzadko zostają poruszane, dzięki temu można wypełnić niszę i przyciągnąć większą liczbę odbiorców, którzy w poszukiwaniu odpowiednich treści trafią na nasze materiały.
Content powinien być przydatny nie tylko dla klientów, użytkowników, odbiorców, ale przede wszystkim dla firmy. Tworząc go zatem, należy zadać sobie pytanie jaki jest cel tych treści? Czy wspomagają one w jakiś sposób działalność firmy? Czy są przydatne w osiągnięciu celów biznesowych? Ważne, aby były pomocne w budowaniu wartości i wizerunku profesjonalnej i konkretnej marki.
Dobrze jest także, aby sama treść była poparta jakimiś statystykami, badaniami lub opiniami. Wówczas staje się bardziej wiarygodna i buduje zaufanie oraz relację między tworzącym treści a odbiorcami.