Media społecznościowe są bardzo dobrym sposobem na rozpromowanie marki. Pomimo tego, że w Polsce wciąż numerem jeden pozostaje Facebook, warto też zainteresować się stworzeniem profilu marki na Twitterze i tam publikować treści i pozyskiwać obserwujących.
Z Twittera w Polsce korzysta ponad 2,5 miliona użytkowników, a liczba ta wciąż się zwiększa, dlatego warto zainwestować trochę czasu w stworzenie odpowiedniego profilu, który zainteresuje obserwujących. Można to zrobić poprzez:
- obserwowanie innych osób, retweetowanie ich postów, komentowanie, czyli wszelką aktywność na profilach innych, aby zostać zauważonym. Oczywiście nie chodzi tutaj o spam i retweetowanie każdej treści, ale o umiejętne i wyważone angażowanie się w tworzenie feedu, dzięki temu osoby, które obserwujemy zaczną także interesować się tym, co udostępniamy i same będą retweetować nasze posty;
- zamieszczanie wartościowych treści i umiejętne mieszczenie się w 140 znakach, przez co wpis musi być zwięzły, konkretny i treściwy;
- hashtagi, które wspomagają popularność postów przez to, że łatwo je wyszukać po słowach;
- skrócone linki, niektóre linki mają to do siebie, że są bardzo bardzo długie i nie mieszczą się nawet w przewidzianych przez Twittera 140 znakach, warto więc używać narzędzia do skracania linków, dzięki temu zyskamy trochę miejsca w poście i będziemy mogli dodać jeszcze od siebie jakiś komentarz, a nie tylko suchy link;
- nie łączenie dwóch kont: facebookowego i twitterowego, oba konta powinny pozostać niezależne i na Facebooku nie powinno się publikować treści z Twittera, gdyż wielu followersów to także fani z Facebooka i nie będą chcieli widzieć tej samej treści w dwóch miejscach jednocześnie;
- 20 wolnych znaków, udostępniając post, warto zostawić trochę znaków i nie wykorzystywać całej 140znakowej przestrzeni, dzięki temu, jeżeli ktoś będzie chciał retweetować nasz wpis, będzie mógł to zrobić bez skracania treści;
- kontrowersyjne, zabawne, viralowe wpisy, angażujące użytkowników, posty powinny wzbudzać zainteresowanie, prowokować reakcje i zmuszać użytkowników do aktywności i komentowania, dzięki temu są bardziej wartościowe i stają się chętniej czytane i przekazywane dalej;
- reagowanie na trudne sytuacje, w przypadku gdy zdarzy się nam udostępnić coś, co mogło kogoś urazić, należy natychmiast przeprosić i przyznać się do błędu, a na przyszłość – wyciągnąć wnioski i nie dopuścić ponownie do takiej sytuacji.
Twitter jest medium, które służy do szybkiej i dynamicznej komunikacji. Dzięki temu, że można zamieszczać wpisy z niewielką ilością znaków, użytkownicy chętniej je przeczytają i bezzwłocznie na nie odpowiedzą, dlatego należy natychmiast reagować na wszelkie publikowane treści.