Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Jak stworzyć kampanię na YouTube?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Jak stworzyć kampanię na YouTube?

Jak stworzyć kampanię na YouTube?
Autor: homie   |   21 paź 2015, 10:43   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

YouTube jest miejscem w sieci, które zna prawie każdy internauta. Ma ponad miliard użytkowników, jest to prawie jedna trzecia wszystkich osób, które korzystają z internetu. Liczba godzin, które użytkownicy spędzają na oglądaniu filmów wzrosła o 60% w ujęciu rocznym, a przychody partnerów YouTube'a z reklam wzrosły o 50%.

True View
Reklamy True View są po to, aby reklamodawca nie płacił za materiały, których użytkownik nie obejrzy, albo obejrzy tylko pierwsze kilka sekund. To świetne rozwiązanie, gdyż internauci nie oglądają reklam, których nie chcą, a my nie płacimy za każdą reklamę, która się wyświetliła.
Google udostępnia do wyboru dwie formy reklamy True View: In-Stream oraz In-Display.
True View In-Stream to spot wyświetlający się tuż przed właściwym filmem i można go pominąć po 5 sekundach. Aktualnie około 85% to właśnie taki typ reklam. Reklamodawca płaci dopiero wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu, a w przypadku spotów krótszych niż 30 sekund – po obejrzeniu całości. True View In-Display natomiast można zamieścić w różnych miejscach YouTube'a, np. tuż przed wynikami wyszukiwania. W przypadku tego typu reklamy, płatność zostaje naliczona, gdy użytkownik kliknie w reklamę i rozpocznie oglądanie spotu.

Do kogo kierować reklamy?

Warto zastanowić się nad odbiorcami spotów. Z reguły powinni to być użytkownicy, którzy mogą być zainteresowani naszym produktem. Warto określić ich wiek, płeć, zainteresowania oraz zastanowić się jakie filmy i kanały mogą oglądać. Google wyszczególnia wiele metod klasyfikowania reklam, są to m.in.:
- słowa kluczowe- powodują wyświetlanie się filmów dopasowanych do zapytania użytkownika pod kątem wpisanych słów;
- tematy – to spoty wyświetlające się tematycznie, np. reklama biura podróży przed filmem podróżniczym;
- zainteresowania – umożliwiają wyświetlanie się filmów zgodnych z zainteresowaniami użytkowników;
- demografia – reklamy pokazujące się wg wieku, płci etc. (jeszcze nie są dostępne w Polsce);
- miejsca docelowe – reklamy skierowane do odbiorców konkretnych kanałów;
- remarketing – możliwość wykorzystania list, które zbierają użytkowników YouTube, bądź list dostępnych w panelu AdWords.

Jak zmierzyć wyniki?

Po stworzeniu i wybraniu metod reklamowania, należy zainteresować się czy są one skuteczne i czy trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców.
Najważniejszym wskaźnikiem skuteczności reklamy jest współczynnik obejrzeń. Im jest on wyższy, tym większe jest zaangażowanie użytkownika. Warto też zwrócić uwagę na kliknięcia w reklamę True View In-Stream, które prowadzą do strony reklamodawcy oraz kliknięcia w True View In-Display, kierujące do filmu. Można badać skuteczność kampanii również dzięki innym wskaźnikom, lecz najistotniejszy jest wskaźnik obejrzeń.

Optymalizacja

Aby reklama trafiła do odpowiedniej grupy odbiorców, należy ją optymalizować, czyli głównie zawężyć jej kierunek. Można wykluczyć osoby, które nie powinny widzieć tej reklamy bądź takie, które na pewno nie będą nią zainteresowane. Stosuje się także wykluczenia pod kątem wieku, płci, zainteresowań czy nieskutecznych miejsc docelowych. Warto zastanowić się jednak, czy takie wykluczenia są konieczne, czy może wystarczy tylko ograniczyć wyświetlenie reklamy do konkretnej pory dnia czy tygodnia. Można także ograniczyć wyświetlenia dla konkretnego użytkownika, aby nie widział naszej reklamy wszędzie gdzie kliknie, gdyż może być to irytujące. Istnieje także opcja wyłączania treści np. przed filmami o kontrowersyjnej zawartości.
Sposobów na optymalizację reklam jest bardzo dużo, dlatego należy zapoznać się z wynikami i wskaźnikami i dobrać odpowiedni dla naszej kampanii.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy