Zwiększa się liczba ludzi, dla których Internet zaczyna służyć jako miejsce gdzie można kupować. Równoznaczne jest to z tym, że zmieniają się nawyki polskich konsumentów. Wymusza to na agencjach tworzenie bardziej precyzyjnych przekazów.
Bardzo duża internautów cierpi na ślepotę banerową. Wynika to z faktu, że codziennie jest atakowany niezliczoną liczbą reklam. Dlatego człowiek wypracował sobie możliwość odfiltrowania ważnych reklam, od szumu informacyjnego.
Stosowane są różnorodne metody, aby przekonać internautów do zakupu usług czy produktów. Jakie obecnie metody są skuteczne? Teraz ogromną wagę przykłada się do spójności między misją marki a potrzebami konsumenta. Na decyzje zakupowe ma wpływ organizacja procesów motywacyjnych, poznawczych i emocjonalnych. Internauta, który chce kupić produkt i często go poszukuje w sieci, to szczególną uwagę zwróci na informacje pozytywne o tej marce.
Pomimo tego, że reklama online różni się znacznie od tej tradycyjnej to opiera się na tej samej zasadzie czterech typów postaw: wiedzy, wyrażaniu wartości, przystosowaniu i obronie ego.
Duże firmy skupiają się na zdobyciu lojalności klientów. Dlatego gdy tworzą reklamę online skupiają się na wartościowym contencie. Jej celem jest podkreślenie użyteczności produktu i pokazanie najważniejszych atrybutów. Aby taka reklama była skuteczna wymaga dużej koncentracji odbiorcy oraz mocnych przekazów.
Skuteczna reklama online powinna uwzględniać także inne narzędzia internetowe. Renomowane firmy mogą za pośrednictwem porównywarek produkty czy też tworzyć wartościowe dla odbiorcy artykuły. Z pewnością w budowanie wizerunku marki mogą być zaangażowanie członkowie organizacji – promocja przez kluczowych pracowników może wpłynąć pozytywnie na postrzeganie firmy.
W przypadku małych firm nie powinno się rezygnować z reklamy online. Mając niewielki budżet dobrze jest się skupić na budowaniu ciekawych i intrygujących, a zarazem zrozumiałych dla odbiorcy przekazów. Specjaliści powinni się skoncentrować na dbałości o detale oraz estetykę kreacji graficznej.