Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Jak stworzyć strategię marketingową, która działa?

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Jak stworzyć strategię marketingową, która działa?

Jak stworzyć strategię marketingową, która działa?
Autor: Reaktia   |   11 wrz 2014, 16:01   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Złoty środek nie istnieje. Tajemnicza reguła, która gwarantuje natychmiastowy sukces, też nie. Pomimo zapewnień niektórych, nie można określić jednej linii działań marketingowych, które przyniosą każdej firmie takie same (najlepiej świetne) efekty! Na co więc warto zwrócić uwagę, zanim zniechęcimy się i stwierdzimy, że marketing naszej firmy nie przynosi spodziewanych efektów?

Złoty środek nie istnieje. Tajemnicza reguła, która gwarantuje natychmiastowy sukces, też nie. Pomimo zapewnień niektórych, nie można określić jednej linii działań marketingowych, które przyniosą każdej firmie takie same (najlepiej świetne) efekty! Na co więc warto zwrócić uwagę, zanim zniechęcimy się i stwierdzimy, że marketing naszej firmy nie przynosi spodziewanych efektów?

Gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci?

Wbrew temu, co sądzą najmłodsze pokolenia, nie wszyscy korzystają z Internetu. Nie każdy ma konto na którymś z popularnych profili społecznościowych. Warto więc ocenić, gdzie najłatwiej będzie nam dotrzeć do naszego klienta. Czy interesują go nowe technologie i chętnie korzysta z takich portali, jak Facebook, Instagram, Twitter, Google +? A może skuteczniejszym sposobem będzie stworzenie materiałów promocyjnych i ulotek, których dystrybucja przyniesie nam większe korzyści. Musimy pamiętać, że współczesny marketing daje nam praktycznie nieograniczone sposoby promowania naszego produktu i marki, trzeba je jednak dobrze dopasować!

Jaki mamy budżet?

Określenie odpowiedniego budżetu pozwoli na oszacowanie, jakich rezultatów możemy się spodziewać. Nikt nie chce wydawać pieniędzy w ciemno – jednak przy dobrym zaplanowaniu strategii marketingowej i sprecyzowaniu budżetu, możliwa będzie wstępna ocena efektów kampanii.

Jakie efekty nas interesują?

Zwykle celem przedsiębiorcy jest zwiększenie rozmiarów sprzedaży swojego produktu. Przed rozpoczęciem kampanii musimy się jednak zastanowić, czy wiemy, jaki cel przyświeca naszym działaniom – zbudowanie określonego wizerunku, zaznajomienie odbiorców z nowym produktem, zwiększenie sprzedaży, a może jeszcze inny cel?

Jak stworzyć najbardziej efektywną kampanię marketingową?



Przede wszystkim pamiętając o regule z 1 zdania tego wpisu – nie ma jednej, gwarantującej sukces, metody! Kampanię należy bardzo dokładnie zaplanować, najlepiej współpracując ze specjalistami. My zajmiemy się marketingiem Twojego produktu, a Ty innymi, ważnymi kwestiami dla Twojego biznesu!

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU