Można powiedzieć, że hashtagi zdominowały social media. Dzięki umiejętnemu ich użyciu, można dotrzeć do dużo większej ilości osób, niż dotarlibyśmy bez ich zamieszczania. Jak więc wybierać słowa kluczowe, żeby podnosiły statystyki wyświetleń i interakcji?
Czym jest hashtag?
Hashtag to słowo, przed którym zamieszczamy tzw. płotek, czyli znak #. Dzięki temu z wszystkich oznaczonych płotkiem słów, tworzy się ich baza i po kliknięciu w hashtag można zobaczyć zdjęcia, posty czy video upublicznione przez innych użytkowników i otagowane danym słowem. Kiedyś hashtagi był używane tylko na Twitterze, teraz przeniosły się we wszelkie kanały SM i można nawet powiedzieć, że aby zostać zauważonym, trzeba ich używać. Hashtagi sprawiają, że nasze posty może zobaczyć większe grono użytkowników i mogą być odnalezione przez osoby, które po prostu są zainteresowane danym tematem i szukają treści po słowach kluczowych, dzięki czemu, w łatwy sposób można pozyskać nowych obserwatorów.
Hashtagi na Instagramie
Głównym medium, poza Twitterem, gdzie używa się hashtagów, jest Instagram. Dzięki nim zamieszczone tam zdjęcia mogą dotrzeć do dużo większego grona użytkowników. Maksymalnie można użyć 30 hashtagów, ale optymalne jest zastosowanie od 11 do 15. Warto śledzić najpopularniejsze z nich i tagować nimi swoje treści, aby dotrzeć do jak największego grona użytkowników. Kilka najbardziej popularnych słów kluczowych to:
#nofilter, którym oznaczamy zdjęcia bez nałożonych filtrów,
#foodporn, dla zdjęć związanych z jedzeniem,
#tbt, czyli throwbackthursday, tym oznaczamy zdjęcia z przeszłości, które zamieszczamy w czwartki,
#instagood,
#picoftheday,
#tagsforlikes, czyli hashtag dający nam możliwość uzyskania dużej ilości serduszek.
Na instagramie popularne również są tagi najbardziej ogólne, takie jak: #love, #fun, #friends, #travel, a w Polsce furorę robi #polishgirl, zazwyczaj opisujący selfie młodych dziewczyn.
Umiejętne dobranie tagów, daje nam możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, dlatego warto śledzić trendy i popularne słowa, a następnie zastosować je w swoich treściach.