Nie zawsze na naszej drodze pojawiają się osoby, do których pałamy sympatią. Co w momencie kiedy musimy współpracować z kimś kogo nie lubimy? Jak wiadomo w pracy nie mamy wpływu na naszych współpracowników, a pracować trzeba. Pozostaje pytanie: jak sobie z tym poradzić?
Około 8 godzin dziennie przebywamy w pracy. Nie zawsze mamy do czynienia z osobami, które lubimy. Nasz współpracownik może nam zupełnie nie odpowiadać, ale jednak nadal musimy z nim pracować. Jak wiadomo sytuacja nie jest łatwa, a w skrajnych przypadkach może być wyniszczająca.
Jak znaleźć wspólny kontakt z współpracownikiem? Jak załagodzić stosunki w pracy?
Panuj nad impulsami
Rozmawiając na temat znalezienia jakiegoś rozwiązania niezwykle ważne jest tłumienie przez nas impulsów. Jeżeli kogoś nie lubimy to naturalne jest, że będziemy daną osobę ignorować lub automatycznie negować jej pomysły. Może nam przez to umknąć pomysłowe rozwiązanie problemu. Starajmy się podchodzić neutralnie do tej osoby i do jej pomysłów, aby nie zaszkodzić sobie samemu.
Używaj konstruktywnej krytyki
Z pewnością nie raz będziesz chciał skrytykować swojego współpracownika. Staraj się używać konstruktywnej krytyki. Krytykując dany pomysł staraj się zaproponować usprawnienia, które można wprowadzić i go udoskonalić.
Słuchaj
Staraj się uważnie słuchać tego co ma do powiedzenia rozmówca. Nie zadawaj jej pytań tylko po to, aby obalić jej stanowisko. Wkrótce może to stać się naturalnym odruchem, który jeszcze pogorszy waszą wzajemną relacje.
Nie przejmuj się
Przede wszystkim staraj się nie reagować na niemiłe zaczepki. Staraj się być ponadto i nie dawaj się sprowokować. Współpracownik tylko na to czeka, aby móc wszcząć z tobą kłótnię.
Znajdź pozytywne cechy
Postaraj się znaleźć w pracowniku jakieś cechy, które odpowiadają ci u ludzi. Z pewnością takie działanie sprawi, że zaczniesz trochę w innym świetle spoglądać na tą osobę. Razem z tym poprawi się także atmosfera w pracy.
Odwdzięczaj się tym samym
Jeżeli podczas spotkań z przełożonymi lub innymi klientami współpracownik cię ośmiesza to należy odpłacić mu się tym samym. Staraj się zrobić to dojrzalej i lepiej niż on. Racjonalnie uargumentuj to, że współpracownik nie ma racji. Staraj się wykonywać swoją pracę lepiej niż on, aby zawsze być o krok przed współpracownikiem.
Spędzając czas w pracy staraj się dbać o pozytywne relacje ze współpracownikami. Nie zawsze możesz polubić wszystkich, ale postaraj się naprawić owe relacje. Warto naprawić relację, aby przyjemniej spędzać czas w pracy.