Favore.plBaza wiedzyInformatyka i telekomunikacjaSpecjalistyczneMarketing IT

Artykuł: Jak wybrać dobrą agencję pozycjonującą strony

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Jak wybrać dobrą agencję pozycjonującą strony

Jak wybrać dobrą agencję pozycjonującą strony
Autor: emarketingnet   |   26 sie 2015, 16:38   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Marketing IT

Szukasz firmy, która wypozycjonuje Tobie stronę internetową? Zobacz jakie są plusy i minusy przy wyborze odpowiednich firm oraz co musisz wiedzieć, żeby wybrać skuteczną agencję

1. Co to jest Pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to jedna z bardziej skutecznych form promocji stron internetowych. Większość potencjalnych klientów jeśli szuka usług lub produktów w Internecie korzysta z wyszukiwarek internetowych. Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce jest Google.pl.
Czy należy się pozycjonować? Na pewno tak! http://emarketingnet.plPozycjonowanie stron jest bardzo istotnym czynnikiem planu marketingowego każdej firmy, tylko należy przemyśleć jaką Agencję Interaktywną wybrać.

2. Wielkość Agencji SEO

Jaką agencję wybrać? Dużą korporację czy małą firmę lub freelancera? Każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy.
Jeśli wybierzecie dużą agencję trzeba się liczyć z tym, że zostaniesz obsłużony "hurtowo". Duże firmy mają swoje procesy obsługi klienta i może nie być możliwości porozmawiania z osobą, która bezpośrednio będzie pozycjonować Twoją stronę internetową. Dodatkowo może okazać się, że wielkie korporacje mają tylu klientów, że dany pozycjoner, który pozycjonuje Twoją stronę równie dobrze pozycjonuje kilkadziesiąt lub kilkaset innych firm. Co po przeliczeniu może przełożyć się na pracę kilku godzin w miesiącu. Dodając do tego fakt, że koszty w takich agencjach są stosunkowo duże, może się okazać, że w przeliczeniu na ilość wykonanych prac wybór takiej agencji będzie nieopłacalny.
Wybór małej agencji lub osoby indywidualnej ma takie plusy, że jest bezpośredni kontakt z osobą, która zajmuje się Twoją stroną www. Jednak w tym przypadku trzeba uważać na know-how, doświadczenie oraz osiągane efekty.
Najlepszym rozwiązaniem wydaje się wybór średniej firmy, która będzie miała czas dla każdego klienta, dzięki czemu poprowadzi Twój projekt priorytetowo. Średniej wielkości agencje nie mogą sobie pozwolić na brak efektów i muszą dbać o każdego klienta. Dodatkowo w takich agencjach bardzo często jest zespół z dużym doświadczeniem co pozwoli bardziej zagwarantować dobre efekty ich prac.

3. Jaki muszę mieć budżet?

Jeśli mamy już określoną wielkość agencji, z którą chcemy współpracować należy zastanowić się jaki mamy budżet na pozycjonowanie oraz w jak konkurencyjnej branży działamy. Jeśli chcesz działać w mocno konkurencyjnym rynku na całą Polskę to należy przygotować dosyć duży budżet. Jeśli natomiast działasz lokalnie lub na rynku o małej konkurencji wtedy budżet miesięczny w kwotach kilkaset złotych powinien na początek wystarczyć.
Oczywiście ceny trzeba porównywać. Jednak należy uważać na zbyt niskie ceny, które mogą doprowadzić do tego, że nie będzie dobrej skuteczności w pozycjonowaniu.

4. Metody rozliczania za pozycjonowanie

Obecnie na rynku agencje proponują jedną z dwóch metod rozliczania:
- opłata za efekt
- opłata abonamentowa za wykonane prace
Każdy z modeli ma plusy i minusy. Pierwszy model był popularny kilka lat temu. Klient płaci wtedy tylko za efekty, czyli np. za osiągnięcie dobrych pozycji TOP 10 w Google. Takie rozwiązanie wydaje się lepsze dla klienta jednak w tym przypadku Agencja robi wszystko żeby szybko osiągnąć dobre pozycje co może być ryzykowne i może wiązać się z karami, które strona może otrzymać od Google. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że Agencja tylko pozycjonuje stronę i nie robi nic więcej.
Drugi model często połączony jest z dodatkowymi usługami i pracami takimi jak np. linki sponsorowane, działania w socialmedia itp. Takie kompleksowe prace często są skuteczniejsze. W tym przypadku pamiętajmy jednak aby Agencja wykonujące te prace przesyłała dokładne raporty z przeprowadzonych działań.

5. Podsumowanie
Na rynku istnieje bardzo dużo różnych Agencji SEO, które zajmują się pozycjonowaniem. Wybór jest duży, jednak trafiając na dobrą firmę można spodziewać się bardzo dobrych efektów czego Wam życzymy.

Artykuł powstał przy współpracy firmy <a href="http://emarketingnet.pl">eMarketingNet.pl</a> - http://emarketingnet.pleMarketingNet.pl

KOMENTARZE
  • brak komentarzy
USŁUGI AUTORA ARTYKUŁU
  • Pozycjonowanie stron internetowych Firma eMarketingNet światczy usługi skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Sprawdź nasze efekty. Zapraszamy do współpracy przy kompleksowym ...Pozycjonowanie stron internetowych, Poznań, wielkopolskie   Rabat Poznańwielkopolskie