W internecie można znaleźć mnóstwo agencji reklamowych. Każda z nich zapewnia, że jest najlepsza w swojej branży. Jednak gdy przyjrzymy się bliżej ich ofercie, może się okazać, iż nie spełnia ona naszych oczekiwań. Jak zatem szybko (bo przecież zależy nam na czasie) znaleźć odpowiadającą nam agencję reklamową? Nie będzie to trudne, jeżeli zastosujemy się do poniższych wskazówek.
Po pierwsze - research
Na moment wciel się w detektywa i postaraj się znaleźć jak najwięcej informacji o interesującej cię agencji. Jakimi realizacjami się zajmowała? Ile ma zadowolonych klientów? Jakimi opiniami cieszy się na forach? ( w tym punkcie należy zachować ostrożność, ponieważ czasem inne agencje nie całkiem zgodnie z zasadami fair play tworzą czarny PR, zamieszczając złe opinie).
Po drugie - sprawdź solidność firmy
To podstawa. Należy unikać agencji rozdmuchującej swoje pojedyncze dokonania, bo może się okazać, że ma ona problem z systematyczną, solidną pracą na rzecz klienta. A nie chodzi o to, żeby zrobić jednorazowy “boom” reklamowy, a potem ucichnąć, tylko aby przygotować reklamę długoterminową, wskazującą na konkretne cechy produktu, która będzie towarzyszyć odbiorcom przez dłuższy czas.
Po trzecie - komunikacja z pracownikiem agencji
Zwróć uwagę, czy człowiek z agencji, z którym współpracujesz, skupia się na tobie i na pracy, którą musi wykonać, czy przez większość czasu opowiada o dokonaniach firmy i przydzielonej jej nagrodach. To powinien być dla ciebie sygnał, że ta agencja może narzucać swój sposób działania, nie dopuszczając cię do głosu. Przedstawiciel dobrej agencji będzie więcej pytał, niż mówił.
Po czwarte - kreatywność
To bez wątpienia ważna cecha agencji reklamowej. Iluż z nas zapamiętało chwytliwe slogany sprzed wielu lat, jak np. “No to Frugo” czy “teraz to mi to Lotto”. Kreatywność potrafi uczynić cuda, ale tylko wtedy, gdy jest dopasowana do twoich potrzeb.
Po piąte - oferta
Zwróć uwagę, czy agencja oferuje szeroki, czy wąski zakres usług. Zanim którąś wybierzesz, powinieneś wiedzieć, czego oczekujesz. Czy masz do zagospodarowania jeden, czy wiele projektów. Przede wszystkim warto, abyś uświadomił sobie, czy zależy ci wyłącznie na reklamie online, czy może również bierzesz pod uwagę reklamę zewnętrzną. To ważne, gdyż wiele agencji marketingu online nie świadczy usług związanych z takimi formami reklamy, jak http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/.banery reklamowe czy druk materiałów promocyjnych. Mając jasno określone cele, będziesz wiedział, czy chcesz współpracować z agencją specjalistyczną, czy full service.
Autor:
http://www.vizer.pl/Agencja reklamowa z Wrocławia