Wydawać by się mogło, że era rdzewiejących samochodów już minęła. Jednak po 5-7latach od opuszczenia auta z salonu droga dla korozji jest otwarta. Czasy kiedy warsztaty były przepełnione kolejkami do zabezpieczenia antykorozyjnego już dawno minęły. Obecnie właściciele aut uważają, że jest to im niepotrzebne. Wydaje im się, że aktualny poziom zabezpieczenia nadwozi jest na takim poziomie, że problem rdzy ich nie dotyczy.
Gdy pojawi się korozja to koszt naprawy nadwozia jest wysoki. Za lakierowanie jednego elementu zapłacimy średnio ok. 500zł. Dodatkowo samochód takiego użytkownika ma obniżony poziom bezpieczeństwa jazdy. Na przykład rdza pojawiająca się na elementach mocowania wahaczy w najgorszym przypadku doprowadzić do oberwania w trakcie jazdy. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie zabezpieczenie auta przed korozją.
Zabezpieczenie antykorozyjne nie oznacza od razu wizyty w warsztacie samochodowym. Na rynku można znaleźć preparaty, które zapewniają ochronę zarówno wewnątrz jak i zewnątrz auta.
Ochrona wewnątrz dotyczy wszystkich elementów, które są narażone korozją za sprawą wilgoci i powietrza przedostające się do środka pojazdu. Preparaty antykorozyjne aplikuje się za pomocą aerozolu przez otwory technologiczne i odpływowe, dzięki temu rozbieranie poszczególnych części samochodu nie jest konieczne.
Do zabezpieczenia antykorozyjnego zewnątrz stosuje się preparaty, które zapewniają ochronę przed działaniem warunków atmosferycznych. Aerozol można rozprowadzać bezpośrednio lub za pośrednictwem pistoletu natryskowego.
Preparaty działają na zasadzie opierania się na penetracji ogniw korozyjnych i emulgacji wilgotności, dzięki czemu oddziela ją od powierzchni wstrzymując działania reakcji elektrochemicznych. Posiadają właściwości smarujące, które są izolatorem i zabezpieczeniem jak również środkiem czyszczącym dla styków i połączeń elektrycznych.
Alternatywnym rozwiązaniem może być tradycyjne zabezpieczenie za pomocą fluidolu do profili zamkniętych i ropopochodnych substancji do ochrony podwozia.
Można również wybrać się do warsztatu, gdzie zostanie wykonana kompleksowa ochrona antykorozyjna. Polega ona na wtryskiwaniu preparatów ochronnych w zamknięte profile samochodu i zabezpiecza podwozie nową warstwą konserwacyjną.
Niezależnie od tego czy posiadamy samochód od nowości czy kupiliśmy samochód używany zawsze powinniśmy chronić je przed pojawianiem się korozji.