Statystyki mówią, że zdecydowana większość, bo ok. 80% użytkowników szukając w Internecie interesujących tematów, usług lub przedmiotów, przegląda tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Większość osób sądzi, że to na niej znajdują się najlepsze i najbardziej popularne firmy, z których wyboru będą zadowoleni. Rzeczywistość internetu jest jednak zupełnie inna, a za powodzeniem niemal każdej firmy w internecie stoi obecnie marketing internetowy.
Jak zaistnieć w Google?
Jeśli właśnie założyliśmy własną stronę, albo mamy ją już od jakiegoś czasu, ale wydaje się nam, że nie przynosi ona odpowiedniego zysku, zaczynamy myśleć, jak zmienić ten stan rzeczy. http://blog.m40.pl/Promowanie stron w internecie zaczyna się zwykle od ustalenia strategii marketingowej. Możemy zacząć skromnie, od przeczytania kilku artykułów na temat pozycjonowania stron internetowych i wdrożenia zmian na prywatnej stronie. Problem, jaki może się pojawić w tym momencie, jest natury technicznej. Wprowadzenie zmian optymalizacyjnych na stronie wiąże się z koniecznością podstawowej przynajmniej znajomości kodu html lub systemu zarządzania treścią, na którym "stoi" strona. Oczywiście najlepiej znać się na jednym i drugim. Poza tym, wiele artykułów, które znajdziemy w sieci, jest ze sobą wzajemnie sprzecznych. Niektórzy piszą o konieczności ustawienia odpowiednich nagłówków, inni radzą nie stosować ich w obawie przed zbyt wyraźną optymalizacją, która może wskazywać Google nasze pozycjonerskie praktyki. Warto wiedzieć, że w regulaminie Google znajduje się zapis o karach, które mogą spotkać stronę promowaną w sposób nieetyczny. Czym jest nieetyczne promowanie stron? To między innymi korzystanie z systemów wymiany linkami, które generują nic innego, jak spam. Stronom w internecie zagrażają zmieniające się algorytmy odpowiadające za wyniki wyszukiwania i tylko zaznajomieni z tematem specjaliści SEO są w stanie wyjść im na przeciw i ochronić stronę przed spadkiem w rankingu.
Zatem pozycjonowanie najlepiej powierzyć doświadczonej agencji interaktywnej, a samodzielnie zainwestować w dobry content marketing - jeśli prowadzimy własną firmę, to pewnie znamy się na tym, co robimy i potrafimy o tym napisać. Napiszmy więc samodzielnie pisać ciekawe artykuły na naszą stronę, załóżmy firmowego bloga - wszystkie te działania są mile widziane nie tylko przez wyszukiwarkę, ale również przez potencjalnych klientów. Na pewno firma zostanie zauważona i doceniona.
Promowanie własnej strony to również różnego rodzaju reklama sponsorowana - Adwords, kampanie produktowe, remarketingowe, kampanie kontekstowe na Facebooku. Te ostatnie są bardzo popularne i przynoszą duży, rzeczywisty zysk.
Sukces strony zależy od ilości kanałów promocyjnych, z których skorzystamy. Nie tylko internet jest naszym sprzymierzeńcem. Pamiętajmy o umieszczeniu adresu www naszej strony na wizytówkach i wszystkich gadżetach reklamowych, z których korzystamy. To zawsze przynosi pozytywny rezultat. Co jeszcze możemy zrobić dla promowania strony? Możemy założyć firmową stronę na Facebooku i tam nawiązywać interakcję z klientami. Możliwości promowania strony jest bardzo dużo. Wszystko zależy od naszej wyobraźni i zapału do pracy.
Artykuł powstał przy współpracy z ekspertami ds. SEO z firmy M40.pl. Wypromujemy Twój biznes w Internecie - skutecznie.