Wydawać by się mogło, że istnienie przedsiębiorstwa w Internecie zaczyna się i kończy na umieszczeniu banerów reklamowych tu i ówdzie i nerwowym sprawdzaniu statystyk odwiedzin wyróżnionych ofert. Nic bardziej mylnego. Kreowanie swojej marki w sieci to nie tylko postawienie strony firmowej na jednym z dostępnych serwerów. To także, a może przede wszystkim, kierowanie sił i środków, aby pojawiały się na niej treści wysokiej jakości, które zainteresują potencjalnych klientów do zapoznania się z naszą ofertą.
Content marketing & viral marketing
Marketing treści (ang. Content marketing) bazuje na tworzeniu relacji z odbiorcą poprzez interakcję obu stron. Najprościej mówiąc ten rodzaj marketingu opiera się na dostarczaniu internautom wiarygodnych informacji za pomocą takich środków jak artykuły branżowe, formy graficzne czy popularne w ostatnim czasie wideo zamieszczane w serwisie YouTube. Ściśle z content marketingiem wiąże się marketing wirusowy, którego głównym celem jest zaaranżowanie takiej sytuacji by Internauci sami zaczęli udostępniać informacje dotyczące naszej firmy np. poprzez tworzenie memów, w które umiejętnie wplecione zostały slogany określające naszą działalność. Istotnym elementem marketingu treści jest identyfikowanie potrzeb odbiorców, umożliwiające odpowiednie dostosowanie oferowanych rozwiązań.
Ważne jest, aby treści, które chcemy zaprezentować szerszemu gronu spełniały następujące kryteria:
• Były wiarygodne – mile widziane źródła, z których czerpaliśmy informacje i inspiracje
• Były unikatowe – plagiaty nie przysporzą nam dobrej opinii
• Były praktyczne – ważne, żeby informacje w nim zawarte mogły się komuś przydać w życiu
• Były konkretne – treści powinny być zwięzłe i na temat. Lanie wody może nam tylko zaszkodzić. Czytelnik prawdopodobnie nie dotrze do końca artykułu/filmiku.
Pamiętaj jednak, że Twoje działania powinny być przemyślane, powinieneś skonkretyzować pułap wiekowy grupy odbiorców, do której chcesz dotrzeć i na tej podstawie opracować strategie pozyskiwania klientów.
Jeśli pragniesz zwiększyć liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej, zwiększyć odsetek sprzedaży swoich produktów, zyskać opinię eksperta w danej branży etc., to nie lekceważ siły content marketingu. Daje Ci on wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. W czasach, kiedy social media górują nad innymi środkami przekazu, powinieneś gruntowanie zastanowić się nad korzyściami, jakie płyną z wykorzystania Internetu.
Nie wiesz, od czego zacząć? Zleć to komuś innemu!
Platforma internetowa InClick zrzesza kreatywnych studentów i uczniów, którzy chętnie pomogą Ci w często niełatwym budowaniu marki w Internecie. Za jej pośrednictwem znajdziesz osoby, które pomogą Ci w promocji (w postaci np. marketingu szeptanego) Twojej firmy na forach i blogach branżowych, udostępnią dowolne treści (nienaruszające polskiego prawa) na swoich profilach głównych portali społecznościowych (np. Facebook, Google+), a także napiszą wartościowe artykuły na Twoją stronę internetową. Wielu z nich świetnie porusza się w środowisku graficznym, z przyjemnością wykonają, więc dla Ciebie koncept banerów reklamowych, banerów na stronę www, czy innych projektów, którymi będziesz zainteresowany. Dzięki nim możesz zaoszczędzić swój czas, a także pieniądze, które musiałbyś wydać w agencjach reklamowych.
Zmiany, które dokonały się ostatnimi czasy na świecie sprawiają, że jeśli firma chce mieć realne szanse na rynku musi istnieć także w Internecie. To właśnie dzięki wykorzystaniu tego medium przedsiębiorstwo zdobyć może rozgłos niezbędny do podniesienia wysokości sprzedaży, umocnienia swojej pozycji, a w efekcie wzrostu zysków. Niewielkim kosztem osiągnąć można dziś to, co zarezerwowane było wcześniej tylko dla wielkich korporacji, o gigantycznych budżetach promocyjnych, warto więc rozpocząć promocję w Internecie już dziś.