Rynek e-commerce rozwija się ostatnio bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób robi zakupy w Internecie. Powstaje też coraz więcej sklepów online. Ty także chcesz rozpocząć sprzedaż w sieci i docierać do dużej liczby klientów? Sprawdź, jak założyć sklep internetowy, który sprzedaje. Dowiedz się, od czego zacząć i gdzie szukać pomocy. Nawiąż współpracę z profesjonalistami, wejdź do świata e-commerce i odnieś sukces.
Dlaczego warto sprzedawać w Internecie?
Zastanawiasz się, czy prowadzenie sprzedaży online się opłaca? Otóż zdecydowanie tak. Coraz więcej osób kupuje w sieci – według danych już 77% internautów. Liczba ta z pewnością będzie rosła. Konsumenci chętnie robią zakupy bez wychodzenia z domu – jest to dla nich rozwiązanie szybkie, bezpieczne i wygodne. Poza tym e-sklepy dają nieograniczony czas wyboru i są ,,otwarte’’ 24/7.
W odpowiedzi na potrzeby klientów powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Branża e-commerce w Polsce rozwija się ostatnio w ekspresowym tempie. Warto więc iść z duchem czasu i dostosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości i aktualnych trendów, które panują na rynku.
Zależy Ci na tym, aby docierać do szerokiego grona klientów i zdobyć rozpoznawalność na rynku? Nie chcesz zostać w tyle za konkurencją? Załóż własny sklep internetowy. Zastanawiasz się, jak to zrobić i gdzie szukać pomocy? Podpowiadamy w dalszej części tego artykułu.
Co należy wiedzieć przed założeniem e-sklepu?
Sprzedaż w sieci to dziś świetny pomysł na biznes i osiągnięcie sukcesu. Aby jednak sklep internetowy przyciągał klientów i przynosił zyski, powinien być dobrze przemyślany. Czeka Cię więc kilka decyzji. Zanim założysz własny e-sklep, podejmij następujące kroki:
• Określ swoje cele biznesowe oraz rozłóż je w czasie.
• Opracuj szczegółowy plan działania i konsekwentnie go realizuj.
• Zastanów się, kto będzie Twoim klientem, poznaj swoją grupę docelową, aby móc się z nią odpowiednio komunikować.
• Pomyśl, jakie problemy, potrzeby i oczekiwania mogą mieć Twoi potencjalni klienci i staraj się na nie odpowiedzieć.
• Określ, jakie korzyści będą dawać klientom Twoje produkty/usługi.
• Poznaj swoją konkurencję i znajdź coś, co Cię wyróżni na rynku (może być to np. darmowa dostawa, wysyłka w 24h, produkty premium itd.).
• Zapoznaj się z najważniejszymi trendami, które panują na rynku e-commerce.
• Określ budżet, który możesz przeznaczyć na założenie i prowadzenie sklepu online.
Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>
Pamiętaj też, że Twój sklep internetowy powinien być odpowiednio zaprojektowany. Dobry i skuteczny e-sklep, który przyciąga klientów jest przede wszystkim:
• intuicyjny w obsłudze, wygodny dla użytkownika,
• funkcjonalny,
• przejrzysty,
• responsywny – dopasowany do urządzeń mobilnych,
• sprawny i szybki w działaniu,
• dopasowany do grupy docelowej, spójny,
• atrakcyjny wizualnie,
• bezpieczny (niezbędny jest certyfikat SSL, który chroni przesyłane informacje, takie jak loginy, hasła, numery kart kredytowych itd.).
Własny sklep internetowy – jak go założyć?
Aby założyć własny sklep online, potrzebujesz przede wszystkim domeny, hostingu oraz platformy e-commerce. Czym są poszczególne elementy i jak je mądrze wybrać?
Domena to unikalny adres Twojego e-sklepu (np. mojsklep.pl). Powinna ona być łatwa do zapamiętania i wymówienia, ciekawa, chwytliwa, oryginalna oraz możliwie jak najkrótsza. Ma kojarzyć się klientom z Twoim biznesem i budować jego wizerunek w Internecie. Wybierając domenę, unikaj polskich znaków, myślników, liczb i abstrakcyjnych nazw.
Jeśli chodzi o hosting, to jest to usługa, dzięki której Twój sklep internetowy będzie funkcjonował bezustannie – przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Dobry hosting sprawia, że sklep jest cały czas dostępny dla klientów oraz działa szybko, sprawnie i bezawaryjnie. Wyobraź sobie, że szykujesz dużą akcję promocyjną w swoim e-sklepie i jest w nim większy niż zwykle ruch. Zapewne nie chcesz, aby w takiej sytuacji doszło do przeciążenia strony WWW. Zadbaj więc o stabilną usługę hostingową.
Ostatni element to platforma e-commerce, dzięki której sklep internetowy będzie prawidłowo wyglądał i funkcjonował. Umożliwia ona np. przeglądanie produktów, dodawanie ich do koszyka i przyjmowanie płatności online. W Polsce najpopularniejszą platformą e-commerce jest PrestaShop, wyprzedzająca w rankingu WooCommerce i Shoper. PrestaShop to platforma typu Open Source, która jest świetnym rozwiązaniem dla małych i średnich firm.
Chcesz założyć swój e-sklep? Nawiąż współpracę z agencją
Masz w planach rozpoczęcie działalności w branży e-commerce, jednak nie znasz się na kwestiach technicznych? Wybór atrakcyjnej domeny, sprawnego hostingu i najlepszej platformy to dla Ciebie zbyt skomplikowana sprawa? Szukasz kogoś, kto pomoże Ci stworzyć nowoczesny sklep internetowy szyty na miarę Twoich potrzeb?
Powierz budowę swojego sklepu w ręce profesjonalistów.
Agencja marketingu internetowego WeNet, która jest certyfikowaną agencją PrestaShop w Polsce, od lat pomaga przedsiębiorcom zaistnieć w Internecie. W swojej ofercie ma m.in. budowę sklepów internetowych. Jeśli zdecydujesz się na współpracę, otrzymasz wszystko, co niezbędne, aby prowadzić skuteczną sprzedaż w sieci. Dostaniesz:
• nowoczesny sklep internetowy PrestaShop,
• stabilny hosting i domenę w cenie,
• sklep responsywny, funkcjonalny, przyjazny w obsłudze,
• sklep atrakcyjny wizualnie i dopasowany do branży i grupy docelowej,
• certyfikat SSL (Secure Socket Layer), niezbędne regulaminy,
• integrację z zewnętrznymi narzędziami jak np. systemy płatności, firmy kurierskie, porównywarki cen itd.,
• dostęp do skutecznych narzędzi, które usprawniają sprzedaż w sieci,
• pomoc i wsparcie specjalisty e-commerce,
• sklep internetowy na własność.
Pamiętaj, że już na etapie zakładania sklepu online warto myśleć o swojej firmie przyszłościowo. Wybierz więc profesjonalne i kompleksowe rozwiązanie, które pozwoli Ci rozwinąć Twój e-biznes. Fachowcy stworzą Twój sklep, dostarczą odpowiednich narzędzi i podpowiedzą, jak skutecznie sprzedawać w sieci. Wejdź na WeNet.pl i zapoznaj się z ofertą.
Źródła: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html, https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland.