Banery o nośnik reklamowy stosowany od dawna. Jednak nie jest to po prostu zwykły kawałek papieru z nadrukiem. Jak zatem zaprojektować baner, który przyciągnie uwagę, zaciekawi i tym samym zrealizuje swój cel reklamowy?
1. Chwytliwy slogan reklamowy
Hasło reklamowe to podstawa. Powinno ono pozytywnie kojarzyć się z marką, a więc budować jej wizerunek. Wymyślenie odpowiedniego sloganu reklamowego wcale nie jest takie proste. Należy bowiem wziąć kilka czynników, takich jak grupa docelowa, charakter promowanego produktu lub usługi, cel. W haśle należy posługiwać się prostymi, lecz nie banalnymi zwrotami. Odbiorca musi w nim zobaczyć korzyść dla siebie, poczuć, że dany produkt skierowany jest właśnie dla niego, że tego potrzebuje!
Slogan reklamowy musi być też kreatywny, aby zapadł w pamięć. Najlepsze i najskuteczniejsze slogany to takie, które przechodzą do mowy potocznej, jak np. "No to FRUGO" czy "nie dla idiotów".
2. Grafika
Grafika na plakacie powinna być w miarę prosta, aby była czytelna. Najlepiej wykorzystać w niej jeden motyw przewodni, który skupi na sobie uwagę, zamiast kilku mniejszych. Warto posługiwać się symbolami powszechnie znanymi i stosowanymi w danej grupie docelowej. Pamiętajmy również o tym, aby w widocznym miejscu umieścić logo firmy. Powinno się ono znajdować w wolnej przestrzeni, nie zakłóconej innymi elementami.
3. Kolorystyka
Zadbaj również o odpowiednią kolorystykę. Powinna być ona wyrazista, kontrastowa, dzięki czemu będzie widoczna z daleka. Weźmy pod uwagę również kontekst miejsca, w którym baner ma być umieszczony. Może się bowiem okazać, że kolorystyka, którą zaplanowaliśmy, całkowicie wtopi się w otoczenie i tym samym nasz baner nie zostanie zauważony.
Zobacz przykłady: http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/banery reklamowe z Wrocławia
Pamiętając o tych trzech podstawowych krokach z pewnością uda nam się stworzyć baner przyciągający uwagę. Jeśli jednak zależy nam na wysokiej jakości i pełnej fachowości, warto zlecić zaprojektowanie banera http://www.vizer.pl/profesjonalnej agencji reklamowej, która wykona go od początku do końca, włącznie z montażem we wskazanym miejscu.