Jeżeli zamawiałeś stronę Internetową już kilka lat temu zapoznaj się z tymi uwagami. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja strona Internetowa jest już nieaktualna i w dużej mierze niezgodna z obecnymi standardami. Jeżeli natomiast planujesz dopiero zakup profesjonalnej strony www dla swojej firmy te wskazówki będą pomocne do określenia wymagań dla firmy, która zamierza zbudować taką stronę Internetową. pewnie dziwisz się czasami, że z aktualnej starej strony WWW Twoja firma nie ma pożytku i nie generuje wejść. Ten artykuł jest dla Ciebie.
Najlepiej jest wprost określi charakter działalności Twojej firmy, to ułatwia życie, np. „naprawiamy samochody bez reklamacji”.
Zadbaj o to aby treści na stronach było w sam raz, czyli nawigacja stron nie zmuszała Internauty do ciągłego przesuwania strony w dół. Bezpośrednia widoczność jest bardzo ważna.
Pamiętaj żeby menu nawigacyjne było usadowione w pobliżu nazwy i logo firmy. To ułatwia nawigację i jest jakoś bardziej intuicyjne.
Internaucie szukający konkretnego produktu czy usługi nie lubią zbyt wiele czytać, niezależnie jak bardzo wartościowy byłby artykuł. Dlatego stosuj krótkie tytuły, akapity i listy. Treść musi być zwięzła i konkretna. Sprecyzuj swoje usługi i ich wstępny opis.
Strona firmowa powinna mieć kilka standardowych zakładek typu: "O Nas" - tu opisz historię firmy, jej zespół, misję. Kolejna zakładka dobrze zaprojektowanej strony to "Newsleter" gdzie możesz dodawać najnowsze informacje dotyczące działalności przedsiębiorstwa. Ważną zakładką jest "Oferta" gdzie szczegółowo wypisz wszystkie produkty i usługi jakie oferuje Wasze przedsiębiorstwo.Nie zapomnij o "Kontakt" gdzie dokładnie wskaż adres, oraz wskazówki dojazdu i jeśli to możliwe dodaj mapę Google (z serwisu Mapy Google). Ciekawym pomysłem w dobrze zaprojektowanej stronie firmowej jest dodanie dobrej jakości zdjęć i filmów. Dziś za stosunkowo nieduże pieniądze można zlecić przygotowanie ciekawego kilkuminutowego klipu, który będzie dobrą reklamą Twojej firmy.
Pamiętaj! Dziś strona musi być mobilna czyli dobrze odczytywana przez różnego typu urządzenia mobilne lub przynajmniej Responsywna. To właśnie takie urządzenia służą coraz częściej do przeglądania stron internetowych, czy poszukiwania różnych produktów lub usług. To w nich szukamy biletów na koncert, książek, fryzjera, sklepu z ekologiczną żywnością. Dotyczy to już 65% populacji Internautów a ta liczba ciągle rośnie. Wyobraź sobie teraz, że Twoja strona nie jest dobrze wyświetlana na takich urządzeniach. To tak, jakbyś posiadał sklep tradycyjny czy biuro, które omija ponad połowa potencjalnych klientów. Czy stać Cię na taką stratę?
Dobrze zaprojektowana strona Internetowa musi być połączona z co najmniej kilkoma serwisami społecznościowymi jak np. Facebook, Twitter, Instagram czy Google +. Plusów takiej mieszanki jest sporo. Po pierwsze serwisy te dają Ci niesamowitą możliwość promowania strony, promowania produktów czy usług, komunikowania z klientami czy w końcu są sporym zastrzykiem do pozycjonowania strony www. Tu po prostu nie może Cię zabraknąć.
Zaprojektowanie i zbudowanie dobrze działającej strony WWW dla Twojej firmy to jest połowa sukcesu. Kolejnym etapem jest pomiar jej skuteczności oraz wprowadzanie ewentualnych zmian i korekt w jej kodzie jak również szeroka gama działań marketingowych w Internecie prowadzących Twoją stronę do najwyższych miejsc w odsłonach np. Google.
Czy jesteś zainteresowany statystykami związanymi ze stroną www Twojej firmy. Warto mierzyć takie współczynniki jak: ilość osób wchodzących na stronę, słowa kluczowe, które ich do niej doprowadziły, czas spędzany na stronie czy w końcu podstrona z której najczęściej odchodzą.
Dobrym i do tego darmowym narzędziem jest Google Analytics, warto z jiego korzystać, jeśli jednak nie bardzo masz na to czas lub nie do końca dobrze czujesz się w odczytywaniu wszelkich tego typu współczynnikach to zamów stałe raporty, które są bardziej czytelne.
Nie sposób rozwijać stronę Internetową nie wiedząc co należy na niej zmodernizować czy usunąć.
Dobrze zaprojektowana i wykonana strona Internetowa będzie motorem napędowym firmy nie można zastosować jednego szablonu i wszystkich wskazówek.
Strona Internetowa firmy jest jak dobry garnitur… musi być szyta na miarę.
http://www.scandsocialmedia.pl