Webinary, czyli tematyczne seminaria online cieszą się sporą popularnością. Być może z tego powodu, że zazwyczaj są one darmowe i w przyjemny sposób można dowiedzieć się interesujących rzeczy, a także w szybki i łatwy sposób przekazać swoją wiedzę. Jak jednak sprawić, aby dotarła ona do jak najszerszego grona odbiorców?
Przede wszystkim należy zamieścić informację o swoim webinarze w różnych kanałach komunikacyjnych. Mogą to być fanpage na facebooku czy też grupy, zrzeszające osoby zainteresowane danymi branżami. Najwięcej uczestników mają webinary odbywające się we wtorki, środy i czwartki.
Kolejnym sposobem są reklamy, ale reklamy dedykowane i odnoszące się do konkretnej podstrony, na przykład do strony z zapisami na webinar.
Część osób nie wie w ogóle czym są webinary, jak przebiegają i kogo dotyczą. Ważne, aby poinformować w jaki sposób odbędzie się seminarium, do kogo jest skierowane, gdzie i kiedy się odbywa, a także jak można się zapisać. Warto także zaproponować uczestnikom w bonusie jakiś e-book bądź infografikę dotyczącą tematu webinara. Wówczas osoba zapisująca się na seminarium, podaje swojego maila i ma możliwość otrzymania wartości dodanej, co w jakiś sposób buduje jej lojalność do marki. Maila można także wykorzystać przy kolejnych webinarach i informowaniu o nich uczestników, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie treści marketingowych.
Informacje o webinarze mogą zamieścić także inni uczestnicy, możesz stworzyć event na facebooku czy dodać swoje seminarium w różnych kalendarzach branżowych. Warto także napisać o tym na swoim blogu i swojej stronie www.
Im większa promocja webinara, tym więcej użytkowników, aczkolwiek należy zadbać także o to, aby treść była łatwo przyswajalna i interesująca, gdyż w przyszłości zaprocentuje to zwiększonym zainteresowaniem ze strony użytkowników, którym spodobał się pierwszy webinar.