Aby firma oraz stworzony przez nią produkt odniosły sukces, potrzebna jest reklama. To tak naprawdę ona w dużej mierze decyduje o tym, czy nam się powiedzie, czy nie. W reklamę warto zainwestować, a wybór jej formy zależy od nas. Oto, w czym możemy wybierać.
Reklama internetowa
Internet rządzi światem – to wiadomo nie od dziś. Bez względu na to, w jakiej branży działamy i jaki produkt tworzymy, Internet to miejsce, w którym warto się reklamować i przeprowadzić kilka kampanii promocyjnych. Na szczęście dzisiaj mamy bardzo dużo możliwości. Pierwszą z nich jest tzw. http://www.fineartmedia.pl/oferta/semmarketing w wyszukiwarkach, czyli reklamy typu Google Adwords. Dzisiaj to podstawowe narzędzie wielu firm. Podobnie jak Facebook, który umożliwia nie tylko prowadzenie fanpage’a i za jego pośrednictwem przedstawiania firmy, jej oferty oraz organizowania konkursów, ale przede wszystkim umożliwia prowadzenie działań sponsorowanych, co dla wielu firm jest kluczem do sukcesu. Ostatnimi czasy coraz większą popularnością cieszy się tzw. remarketing, czyli reklama śledząca. Umożliwia to wysyłanie reklamy tylko do tej grupy osób, która wcześniej odwiedziła naszą stronę WWW lub kliknęła na inną reklamę. Dzięki spersonalizowanemu przekazowi jest dużo bardziej skuteczna. Nadal dużym zainteresowaniem cieszą się banery internetowe oraz mailingi. Dobrze stworzony mailing nie musi być spamem, ale cennym źródłem informacji o firmie.
Reklama tradycyjna
Najpopularniejszą formą reklamy tradycyjnej jest reklama telewizyjna. Jest to duży wydatek, ale też inwestycja, która na pewno się zwróci. Jej koszt zależy od wielu czynników, ale przede wszystkim od jej formy – billboard sponsorski czy tradycyjny film reklamowy – oraz czasu emisji. Dużą popularnością cieszą się również reklamy prasowe, które nierzadko są dużo droższe od tych telewizyjnych. Ich cena zależy przede wszystkim od formatu. Reklama radiowa to mniejszy wydatek. Nadal dużą popularnością cieszą się billboardy. Oczywiście mają one sens wtedy, gdy jest ich więcej. Powodują wzrost świadomości marki, co jest niezmiernie ważne. Duże znaczenie mają również różnego rodzaju eventy i wydarzenia kulturalne. Dzięki ich sponsoringowi firma może wiele zyskać.
Wybór formy reklamy zależy od wielu czynników, ale na pewno decydującym jest budżet. Dzisiaj Internet, telewizja, reklama drukowana daje nam wiele możliwości i każda firma znajdzie odpowiedni dla siebie kanał.
fot.freedigitalsphotos.net