Większość z nas uważa, że nie jest podatna na reklamę i widząc ją w telewizji czy na ulicy. Jednak prawda jest taka, że nawet nie zdajemy sobie sprawy z siły reklamowego przekazu oraz jego wpływu na podejmowane przez nas decyzje. Jakie reklamy do nas najbardziej trafiają?
Korzyści osobiste
Przede wszystkim lubimy reklamy, w których wyraźnie widzimy korzyści dla siebie i nie musimy się ich dodatkowo doszukiwać. Na przykład kupując dany produkt oszczędzam x pieniędzy, y czasu.
Płeć bohatera reklamy
To stara i często wykorzystywana sztuczka. Polega na dobraniu płci bohatera lub narratora do danej grupy docelowej. Na przykład wzrok mężczyzn zawsze przyciągnie piękna kobieta, natomiast kobiety – przystojny, wysportowany mężczyzna. W zależności jednak od tego, jaki produkt lub usługa jest reklamowana, może się w niej pojawić osobnik tej samej płci, który ma za zadanie budować wiarygodność przekazu. Przykładowo, jeśli reklamujemy krem na cellulit, naturalnym jest, że w reklamie wystąpi kobieta, a nie mężczyzna, natomiast w przypadku reklam motoryzacyjnych zazwyczaj ich bohaterami są mężczyźni.
Rozrywka
Reklama, która bawi, zawsze cieszy się większą popularnością i szybciej zapada w pamięć. Dotyczy to zarówno reklam telewizyjnych, jak i tych typu outdoor. Mijając po drodze do pracy http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/baner reklamowy z zabawnym hasłem z pewnością zwrócimy na niego uwagę i jest duża szansa, że po przyjściu do biura opowiemy o niej swoich współpracownikom.
Przełamanie schematów, zaskakiwanie
Lubimy również reklamy, które przełamują pewne utarte schematy, pokazują pewne środowiska „od kuchni” bądź demaskują ludzkie kompleksy ukazując je w krzywym zwierciadle. Z całą pewnością zapamiętana i przede wszystkim lubiana będzie reklama, która wnosi coś nowego, czego jeszcze nie widzieliśmy.
Reklama może być więc ciekawym sposobem na przekazanie treści, a także osobliwym pokazem kreatywności jej twórców.
Autor: http://www.vizer.pl/Vizer - agencja reklamowa z Wrocławia