Czy wiesz, że aż 69% marketerów używa Social Mediów do budowania świadomości marki? A to dlatego, że z portali takich jak Facebook czy Instagram korzystają już miliony użytkowników. Aby przyciągnąć uwagę i wyróżnić się na tle konkurencji należy prowadzić urozmaiconą komunikację. Poznaj pomysły na treści, które warto publikować na firmowych kanałach społecznościowych.
Jak promować firmę w Social Mediach?
Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe mają ogromny potencjał marketingowy. Coraz więcej zarówno małych, jak i dużych firm decyduje się na wykorzystanie tego popularnego narzędzia w ramach prowadzonej strategii komunikacyjnej. W końcu z portali takich jak YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter czy TikTok korzystają codziennie miliony użytkowników. To ogromna baza potencjalnych klientów – według najnowszych raportów w Polsce z Social Mediów korzysta 25,9 mln osób, a na świecie aż 3,48 miliarda ludzi.
Jeśli prowadzisz własną firmę, to musisz docierać do swoich klientów różnymi kanałami. Prowadzenie fanpage’y na portalach społecznościowych jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej efektywnych rozwiązań. Gwarantuje bowiem wiele różnych korzyści, a wśród nich:
• dotarcie do ściśle określonej grupy internautów,
• pozyskiwanie nowych zaangażowanych odbiorców,
• możliwość promowania oferty oraz analizy skuteczności działań,
• tworzenie pozytywnego wizerunku oraz wiarygodności marki w sieci,
• budowanie relacji i bezpośredni kontakt między firmą a użytkownikami,
Jak widzisz Social Media Marketing to obecnie jeden z gwarantów sukcesu dla każdego biznesu. Media społecznościowe stanowią niezastąpione narzędzie promocji oraz zwiększenia popularności i tym samym sprzedaży. Potencjał tego typu platform będzie w kolejnych latach tylko wzrastał, ponieważ kreują one potrzeby, inspirują, wpływają na decyzje i sprzyjają nawiązywaniu relacji.
Aby skutecznie prowadzić media społecznościowe marki, należy jasno określić cel, przygotować odpowiednią strategię, wykorzystać dostępne narzędzia, dobrać właściwe kanały społecznościowe oraz publikować angażujący i wartościowy content.
Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>
Co publikować na firmowym fanpage’u?
Wyróżnienie się z tłumu i przyciągnięcie uwagi odbiorców przyzwyczajonych do skanowania internetowych publikacji wymaga czasu oraz odpowiednich nakładów pracy. W przypadku Social Mediów najważniejsza pod tym względem jest treść – powinna inspirować, wywoływać emocje i angażować. Należy przy tym pamiętać, że użytkownicy szukają nie tylko rozrywki, ale również wartościowych materiałów. Poniżej znajdziesz rodzaje postów, które warto publikować w mediach społecznościowych firmy.
1. Wpisy na blogu
Ponad 1/3 internautów korzysta z Social Mediów, aby znaleźć więcej informacji o wybranych produktach lub markach. Sprzedając towar czy oferując usługę, masz zdecydowanie większą wiedzę na ich temat niż przeciętny użytkownik. Wykorzystaj ten fakt i twórz wpisy na firmowym blogu, w których dzielisz się swoim doświadczeniem oraz kompetencjami, a następnie publikuj je na swoich fanpage’ach. W ten sposób zbudujesz wizerunek eksperta w sieci i wypromujesz swoją ofertę.
2. Recenzje zadowolonych klientów
Jeśli chcesz zbudować pozytywny wizerunek swojej marki w Internecie, to recenzje od zadowolonych klientów są w tym przypadku doskonałym rozwiązaniem. Według badań aż 84% konsumentów przyznaje, że opinie znalezione w sieci mają dla nich duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zadbaj więc o rekomendacje od swoich odbiorców i udostępniaj je dalej – w ten sposób możesz również zwiększyć sprzedaż.
3. Święta i dni nietypowe
Fundamentem sukcesu w Internecie są odpowiednio przygotowane działania marketingowe. W skutecznej realizacji strategii pomogą również Social Media i kalendarzowe okazje. Pokaż, że pamiętasz o swoich odbiorcach nie tylko od święta, wykorzystaj dni nietypowe i połącz je ze swoją działalnością. To doskonały sposób na stworzenie angażujących i aktualnych wpisów. Wykorzystaj najważniejsze daty do promocji swojej firmy i oferty.
4. Real Time Marketing
Chcesz przyciągnąć uwagę odbiorców w mediach społecznościowych? Postaw na Real Time Marketing, czyli marketing czasu rzeczywistego. Jego założeniem jest nawiązywanie do bieżących sytuacji – zarówno przewidywalnych, jak i losowych. Tego typu materiały mają mniej oficjalny charakter, ale przy tym niezwykle viralowy potencjał. Dzięki takim wpisom możesz zbudować zasięgi i polepszyć relacje z klientami.
5. E-booki i inne materiały do pobrania
Firmowy blog to dopiero początek. Świetnym sposobem na promocję oferty i zdobycie autorytetu wśród potencjalnych klientów są wszelkiego rodzaju e-booki i materiały do pobrania. A gdzie można je lepiej wypromować niż za pośrednictwem kanałów społecznościowych? Tego typu treści sprawdzą się zarówno na Facebooku, jak i przede wszystkim na LinkedIn. Publikacje powinny być ponadto możliwe do odebrania po wcześniejszym wypełnieniu formularza kontaktowego. W ten sposób możesz pozyskać więcej leadów sprzedażowych.
6. Pokazywanie firmy „od kuchni”
W swoich kanałach społecznościowych warto również pokazywać od czasu do czasu samą firmę, jej działalność oraz pracowników. Możesz ponadto np. przedstawić proces produkcji swoich szlagierowych produktów. Formatem, który sprawdzi się w przypadku takich treści idealnie, są np. Instagram Stories. Wszelkiego rodzaju filmiki czy zdjęcia prezentujące biznes „od kuchni”, pokaże jego ludzką twarz. To zaś sprawi, że odbiorcy poczują więź z marką i będą bardziej skłonni jej zaufać.
7. Przyciągaj obrazem – zdjęcia, infografiki, filmy
Uwaga internautów skupia się na pojedynczym komunikacie nie dłużej niż kilkanaście sekund. Jednym ze sposobów na zatrzymanie odbiorców na dłużej są treści wizualne. Nie bez powodów mówi się, że w Social Mediach rządzi obraz – skraca on bowiem czas komunikacji. Zdjęcia, infografiki czy formaty wideo są bardziej czytelne i łatwiejsze do zapamiętania. Tego rodzaju materiały nie tylko przyciągną uwagę, ale również zwiększą zaangażowanie. Pamiętaj, aby w materiałach odpowiadać na potrzeby użytkowników – to wpłynie na lojalność potencjalnych klientów.
Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>
To tylko kilka spośród najpopularniejszych rodzajów postów, które świetnie sprawdzą się w firmowych mediach społecznościowych. Jeśli chcesz urozmaicić komunikację, to możesz postawić również na:
• posty z wydarzeniem,
• interesujące cytaty,
• wpisy karuzelowe,
• merytoryczne live’y,
• przydatne porady i wskazówki,
• ogłoszenia dotyczące firmy lub rekrutacji,
• video instruktażowe i krótkie filmy wyjaśniające zagadnienia,
• treści uzupełniające z innych źródeł niż własne i artykuły prasowe,
• materiały tworzone przez użytkowników (User Generated Content).
Pamiętaj przy tym, że nie każda wymieniona powyżej propozycja sprawdzi się w wybranych mediach społecznościowych. Opracowując strategię, musisz dostosować publikowane treści do wiodącego kanału. Zadbaj o to, aby udostępniane posty były ciekawe, zrozumiałe i kreatywne. Postaw na jakość, a nie na ilość. Połącz firmowe Social Media z innymi narzędziami marketingowymi i sprawdź, jak zbudować widoczność firmy w sieci.
Źródła: Social Media Benchmark Report 2021, Digital 2021:Poland, SocialMediaToday, UOKIK: Opinie w Internecie