Transport kombinowany obniża koszt przejazdu. Wynosi to około 30% mniej niż transport drogowy. Duże znaczenie w tym rodzaju transportu odgrywa odgrywa droga morska.
Transport kombinowany( intermodalny) polega na tym, że zasadniczy odcinek trasy przewozu ładunku obsługiwany jest przez kolej, żeglugę śródlądową albo transport morski, a początkowy i/albo końcowy odcinek trasy przewozu, najkrótszy, obsługuje transport drogowy. Integracja systemów transportowych związana jest z rozwojem międzynarodowych systemów, które są połączone w jedną sieć o dużych możliwościach w zakresie przepływu masy towarowej. Od dawna mówi się o transporcie intermodalnym, łączącym przewozy kolejowe z drogowymi i z morskimi, z zachowaniem jednej postaci ładunku. Należy powiedzieć, iż rynek wschodni jest wymagający, ale perspektywiczny dla rozwoju działalności logistycznej. W pierwszej kolejności firma ROHLIG SUUS logistic zdecydowała się na otwarcie swojego biura w rosyjskim Sankt Petersburgu, ponieważ jest tam mocna reprezentacja firm z branży automotive. W jej obsłudze firma ma kilkuletnie doświadczenie, które zostało zdobyte w czasie realizowania transportu intermodalnego dla firmy z tego sektora. Zbudowane w tym czasie kompetencje są dla firmy ROHLIG SUUS logistic silnym punktem wyjścia do rozwoju oraz stanowią stabilną podstawę do obsługi klientów z rynku rosyjskiego – tak uważa Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics , który jest odpowiedzialny za transport morski, lotniczy i intermodalny , a także za rozwój firmy na rynkach wschodnich. Wspieranie rozwoju transportu intermodalnego oraz terminali pozwala na to by przypuszczać, że nastąpi pewne ograniczenie w przewozie towarów transportem drogowym, jaki prowadzi do niszczenia infrastruktury drogowej, a także powoduje wzrost emisji spalin i zmierza do degradacji naturalnego środowiska. Istnieje konieczność zahamowania skłonności do rosnącego wykorzystania transportu samochodowego na korzyść transportu intermodalnego. Transport intermodalny odgrywa coraz większą rolę na światowym i europejskim rynku przewozu ładunków. Jego zaletą jest proekologiczna forma w porównaniu do transportu drogowego. Transport kombinowany – to transport przy użyciu takiego samego pojemnika transportowego na kolei, statkach żeglugi śródlądowej i w transporcie drogowym do odwozu oraz dowozu jednostek ładunkowych. Do najczęściej przewożonych jednostek transportu intermodalnego zaliczana jest grupa kontenerów wielkich, a także nadwozi wymiennych i samobieżnych zestawów drogowych. Mimo rozwoju oraz dużej dostępności nowych technologii przeładunkowych, ostatnie stanowią jednak marginalną część przewozów, realizowanych przy wykorzystaniu transportu intermodalnego. Jedną z głównych barier są wysokie koszty budowy wagonów, a także dostosowania terminali przeładunkowych i mniejsza konkurencyjność w odniesieniu do towarowego transportu drogowego.