Firma Kredigo powstała w 2008 roku, specjalizuje się w udzielaniu pożyczek krótkoterminowych (chwilówek). W tym roku uruchomiła również ofertę franczyzową.
- Uruchomiliśmy ją, ponieważ szukaliśmy możliwości rozwoju, a działalność związana z udzielaniem chwilówek cieszy się dużym zainteresowaniem. Dostawaliśmy wiele sygnałów dotyczących współpracy od osób, które prowadzą inne działalności finansowe i franczyzowe. Pilotażowo zdecydowaliśmy się na współpracę z najbardziej zaufanymi partnerami, tak aby zdobyć doświadczenie współpracy z osobami, które korzystały z naszego pomysłu i wdrażały nasze rozwiązania na wybranym przez siebie terenie – mówi Ilona Dobrzańska, właścicielka Kredigo.
KredigoSporym wyzwaniem podczas tworzenia konceptu franczyzy było takie opisanie doświadczeń i rozwiązań Kredigo, by były one łatwo zrozumiałe dla osób, które chcą go wdrożyć.
- Zależało na nam tym, aby koncept opierał się na fachowych i obiektywnych wyliczeniach osób niezależnych. W związku z tym zdecydowaliśmy się profesjonalna firmę consultingową, która wprowadzała wiele znanych firm na europejski rynek franczyzowy. Grupa fachowców, doradców i prawników przygotowała odpowiednie biznes plany, wyliczenia oraz założenia, tak aby minimalizować ryzyko płynące z prowadzenie biznesu na zasadach franczyzy – mówi właścicielka Kredigo.
Efektem prac jest m.in. specjalnie przygotowany podręcznik, który pozwala poznać biznes i działać na sprawdzonym od wielu lat modelu pożyczania chwilówek. Oferta franczyzowa Kredigo skierowana jest do osób przedsiębiorczych chcących pomnażać własny kapitał według sprawdzonego, funkcjonującego od kilku lat modelu. Kredigo nie koncentruje się na konkretnych lokalizacjach, zakładając, że osoby zainteresowane franczyzą najlepiej znają swój lokalny rynek. Wspomaga partnerów wiedzą oraz doświadczeniem, które pomaga wytypować atrakcyjne miejsca zarówno w mniejszych, jak i dużych miastach. Ilona Dobrzańska twierdzi, że idealnym partnerem dla Kredigo są osoby, które posiadają własny kapitał a w biznesie kierują się rozsądkiem. - Należy pamiętać, że jest to biznes bardzo dochodowy, jednak jak w każdej działalności finansowej wymaga dużego zaangażowania, cierpliwości oraz czasu na budowanie stabilnego portfela klientów – podkreśla.
Ilona Dobrzańska, właścicielka KredigoKażdy z franczyzobiorców pożycza własne środki. Kredigo, w oparciu o doświadczenie firmy, szacuje, że kwotą, która pozwala na rozpoczęcie prowadzenia własnego biura Kredigo, oraz na zadowalające wyniki finansowe dla partnera w pierwszym okresie prowadzenia tej działalności jest kwota 50 000 zł. Górnej granicy możliwości pożyczania tak naprawdę nie ma, rynek jest bardzo chłonny, jednak najważniejszym aspektem działalności kredytowej jest pożyczanie osobom, które będą mogły spłacić swoje zobowiązanie. - Należy kierować się zasadą, że nie chcemy rozdawać swoich pieniędzy. Dlatego naszym Partnerom przekazujemy podręcznik , w którym zawarte są informację komu, kiedy i według jakich założeń pożyczyć, tak aby odzyskać i pomnażać swoje pieniądze – mówi Ilona Dobrzańska. - Uważamy, że z biegiem czasu oraz wraz z rozbudową stabilnego portfela klientów, potrzebne będą dalsze środki, gdyż zapotrzebowanie na chwilówki z roku na rok jest coraz większe.
Partnerzy Kredigo w zamian za opłatę franczyzową (10 000 zł) otrzymują obrandowanie zewnętrzne placówki i pakiet marketingowy , który pozwala na otwarcie biura w sposób zauważalny na lokalnym rynku. W cenie opłaty zawiera się też dostęp do programu informatycznego, który umożliwia prowadzenie biura, szkolenie wstępne, na którym specjaliści Kredigo przekazują swoją wiedzę oraz odpowiadają na nurtujące pytania oraz podręcznik biznesowy jako kompendium wiedzy do prowadzenia tego biznesu. Natomiast w ramach opłaty miesięcznej (600 zł) partnerzy otrzymują pełną obsługę prawną oraz windykacyjną niezbędną do prowadzenia biura. 150 zł z tej kwoty jest przeznaczane na marketing placówki partnera na wybranym przez niego rynku. Ze względu na fakt, iż Kredigo nie wymaga wyłączności w kwestii prowadzenia biznesu, nie ingeruje w wystrój wewnątrz biura czy specjalnego przystosowywania wnętrza lokalu.
Ilona Dobrzańska podsumowuje - Chcemy przekazać wiedzę oraz doświadczenie, dzięki któremu Kredigo od kilku lat buduje swoją pozycję w branży, w zamian liczymy na zaangażowanie oraz przestrzeganie zasad współpracy opisanych w podręczniku, które w naszym przekonaniu gwarantują sukces.