Jak mówi John Mc Kean autor przełomowego dzieła: Customers Are People The Human touch, które rzuciło całkowicie nowe spojrzenie na zagadnienia sprzedaży i marketingu, 70% naszych decyzji zakupowych podejmujemy w oparciu o to, jak jesteśmy traktowani jako ludzie, a tylko 30% bazuje na właściwościach produktu".
Powrót do źródeł
Kiedy przyjrzymy się jak realizował się „amerykański sen”, mamy przed oczami komiwojażera z walizką, krążącego od drzwi do drzwi, sprzedającego swoje - nie zawsze najwyższej jakości - produkty. Jego sukces był uzależniony od tego, jakim był człowiekiem. Obecnie mamy analogiczną sytuację. W nawale produktów pod którymi uginają się sklepowe półki bardzo często potrzebujemy wsparcia, wręcz pomocy w dokonaniu wyboru. I tu szalenie ważnym instrumentem jest animacja sprzedaży. Słodki uśmiech hostessy, degustacja jakiegoś smakołyka czy skosztowanie próbki może przesądzić o naszym wyborze.
Nie tylko w supermarkecie
Świat zmierza do przodu, a wraz z nim techniki marketingowe. Merchandising (http://www.iqfm.pl/narzedzia/sell-through/merchandising/ sprawdź czym jest visual merchandising), sampling czy obecność hostess jest już dzisiaj normą. Nie dziwią nas krążące w internecie wirusowe filmy reklamowe czy profile marek w profilach społecznościowych. Bardzo często nawet nie zdając sobie z tego sprawy, podejmujemy nasze decyzje zakupowe w najbardziej nie kojarzących się z kupowaniem miejscach. Istnieje przecież cała gałąź marketingu zwana „urban street”. Do zakupu może więc nas skłonić nalepka w tramwaju, podana ulotka, czy też kubek gorącej, „tej szczególnej” herbaty podany przez uśmiechniętą panią w mroźny poranek na przystanku autobusowym. Nasz umysł zapamiętuje te informacje, uśmiech i przysługę i następnym razem podprowadzi nas do odpowiedniej półki sklepowej. Więcej o wsparciu sprzedaży na stronie: http://www.iqfm.pl/ http://www.iqfm.pl/ .
Wielu producentów i agencji reklamowych coraz częściej rozumie, że już nie wystarcza puszczać w kółko tego samego spotu w telewizji żeby zyskać klientów. Lubimy się z czymś identyfikować i być mile obsługiwanym, a to wiąże się z kontaktem bezpośrednim, z relacją.
fot.freedigitalphotos.net