Favore.plBaza wiedzyMotoryzacja i transportUsługi transportoweKurierzy, przewóz paczek

Artykuł: łańcuch dostaw w firmie Rohlig Suus logistic

Dodaj zlecenie

Łańcuch dostaw w firmie Rohlig Suus logistic

łańcuch dostaw w firmie Rohlig Suus logistic
Autor: konto_usuniete_279061   |   21 lip 2013, 18:32   |   Dział: Artykuły

Obecnie duże znaczenie ma łańcuch dostaw. Usługi transportowe związane są z potrzebami klientów.

Jak powiedział J. Witkowski [2003], koncepcja łańcucha dostaw stanowi alternatywę wobec tradycyjnego sposobu postrzegania relacji pomiędzy dostawcami i odbiorcami, które cechują antagonizmy, wykorzystywanie posiadanej siły przetargowej i związane z tym przesuwanie konieczności ponoszenia zwiększonych kosztów na kooperanta. Pojawia się konieczność dostosowania form dostarczania towarów, a także późniejszej obsługi posprzedażowej do indywidualnych potrzeb, które są zgłaszane przez każdego z nabywców. Firma ROHLIG SUUS Logistics otworzyła nowe biuro w Rosji. Oddział w Sankt Petersburgu jest w chwili obecnej przygotowany do kompleksowej obsługi łańcuchów dostaw. Rosyjska spółka funkcjonuje jako SUUS Logistics. Siedziba w Sankt Petersburgu jest pierwszym biurem firmy, zlokalizowanym poza terenem Polski. Jak wiadomo w łancuchu dostaw liczy się szybkość działania, która dotyczy zadań realizowanych od otrzymania zamówienia w celu uzyskania środków finansowych za towary dostarczone klientom. To jest związane w dużej mierze z zapewnieniem odpowiedniej infrastruktury. Powstanie biura w Rosji jest milowym krokiem w stronę realizowania strategii rozwoju ROHLIG SUUS Logistics na wschodzie. ROHLIG SUUS Logistics ma w planie uruchomić dwa serwisy specjalne dla Rosji. Obejmują one regularne konsolidacje morskie z Dalekiego Wschodu do Rosji a także drogowe konsolidacje drobnicowe z terenu całej Europy, wraz z terminalem konsolidacyjnym w naszym kraju. Należy podkreślić iż konsolidacja towaru w jednym centrum dystrybucyjnym powinna skutecznie redukować koszty łańcucha dostaw. Np. idealnym położeniem centrum dystrybucyjnego jest ten punkt na mapie , który położony jest najbliżej dużego skupiska odbiorców. W łańcuchu dostaw decyzje jakie dotyczą ukształtowania oraz rozwoju działalności jednostek powinny uwzględniać powiązania z pozostałymi jednostkami na rynku. W tym kontekście np. Górny Śląsk z centralnym położeniem w odniesieniu do Warszawy, Pragi, Wiednia, czy Bratysławy albo Budapesztu jest wyborem najlepszym Taka lokalizacja pozwala na dystrybucję towarów do Czech, Słowacji, do Węgier czy Austrii. Pozwala to na szybki dostęp do innych państw Europy Wschodniej, i ich rynków zbytu. Trzeba podkreślić iż firma ROHLIG SUUS Logistics stawia na niezawodność dostaw. Do takich warunków zgodnie z teoriami wg M. Christophera należą np. koncentrowanie uwagi usprawnianiu, a w skrajnych przypadkach też na reengineeringu procesów, które wpływają na wyniki działania całego łańcucha i zapewnienie przepływów informacji umożliwiających monitorowanie wspomnianych procesów przez każdego z uczestnika w tym procesie. Zapewnienie wymiany informacji między wszystkimi współpracującymi jednostkami stanowi jeden z głównych warunków w procesie integracji działań w łańcuchu dostaw. Rok 2011 był dla ROHLIG SUUS Logistics był okresem bardzo aktywnym. Firma w sposób konsekwentny inwestowała w nowoczesne rozwiązania z zakresu IT, rozbudowę już istniejących i tworzenie nowych usług a także w budowę obiektów „build to suit”, w tym budowę terminali cross-dockingowych. Operator otworzył nowe biuro w Lublinie. Zainwestowano we własne środki transportu. Takie posunięcia spowodowały dynamiczny rozwój spółki, a efektem tego są przychody za 2011 rok sięgające 492 mln zł. Firma ROHLIG SUUS Logistics może dać gwarancję, iż już jest w 2020 roku . Wynika to z faktu, iż realizowany jest projekt obejmujący zmiany, inwestycje oraz innowacje w zakresie logistyki kontraktowej, które mają być prowadzone w latach 2011-2013 przez ROHLIG SUUS Logistics. Konsekwencją tego jest nowa jakość logistyki w firmie na miarę 2020 roku. Dotyczy to potencjału operacyjnego - związanego z dokupieniem 57 000 m2 nowoczesnej powierzchni terminalowo – magazynowej typu build –to–suit, wprowadzenia systemów informatycznych i komunikacja z klientami - stworzenie nowoczesnej architektury korporacyjnej firmy, wdrożenia 6 systemów i rozwiązań z zakresu IT w kluczowych sferach działalności oraz koncepcją zarządzania organizacją, obsługą klientów poprzez połączenie możliwości funkcjonowania dużej, globalnej organizacji z jednoczesnym zachowaniem elastyczności oraz dynamiki działania.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy