Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Marketing jako najskuteczniejsza forma promocji

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Marketing jako najskuteczniejsza forma promocji

 Marketing jako najskuteczniejsza forma promocji
Autor: unabellasorpresa   |   16 sty 2017, 9:49   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Zacznijmy może od dokładnego zdefiniowania pojęcia e-marketingu. Generalne rzecz ujmując jest to forma marketingu, wykorzystująca jako swoje medium internet.


Tak samo jak w wypadku marketingu klasycznego, głównym celem działań jest zwiększenie świadomości marki, pozyskanie nowych klientów oraz utrwalenie wizerunku u klientów dotychczasowych. Jest to więc przełożenie klasycznych działań marketingowych na nowe medium z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi.
W dniu dzisiejszym dostęp do internetu jest równie powszechny jak telewizja, radio czy prasa. Jednak koszty przeprowadzenia kampanii reklamowej w internecie jest kilkukrotnie niższy niż w tradycyjnych mediach a przy tym nie jednokrotnie okazuje się tańszy oraz paradoksalnie skuteczniejszy.
Ogromny wpływ na taki stan rzeczy mają media społecznościowe, których popularność pozwala osiągnąć niespotykany do tej pory zasięg reklamy.

Cechami, które gwarantują e-marketingowi przewagę konkurencyjną nad innymi formami promocji, jest dynamika z jaka można ową reklamę publikować czy modyfikować. W odróżnieniu od prasy czy telewizji, raz stworzona reklama, może być modyfikowana z niespotykaną prostotą a zamiana jej treści a nawet formy nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych. Dodatkowo wspomniane wyżej koszty utworzenia materiałów reklamowych, które są dużo niższe, gdyż wymagają jedynie stworzenia tekstów, grafiki, pomijane są koszty druku czy dystrybucji.

E-marketing może także konkurować z reklamą outdoorową. O ile trudno sobie wyobrazić porównanie reklamy, wymagającej do emisji medium jakim jest internet z promocją bezpośrednią, to przy obecnej sytuacji, gdy większość ludzi woli porozmawiać i spotkać się z przyjaciółmi w internecie niż wyjść na miasto, reklama outdoorowa niestety traci na znaczeniu.

Firmy wolą dzisiaj reklamować się za pomocą banerów w mediach społecznościowych niż bilbordów na stacji kolejowej. Gwarantuje to przy niższych kosztach większy zasięg docierania promocji do konsumenta.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy