Cokolwiek robimy, wszystko zaczyna się od strategii i analizy. Oznacza to, że musimy dowiedzieć się, jaki rodzaj konsumentów lub przedsiębiorców jest na rynku, co dokładnie masz do zaoferowania, co już wiedzą, konsumenci, o co dbają w związku z tym, jakie media docierają do nich, co robią lepiej (lub gorzej) twoi konkurenci itp. itd.
Ważne jest, aby wiedzieć takie rzeczy, dzięki czemu możemy rozwijać najlepsze z możliwych projektów lub kampanię dla Ciebie. Generalnie agencje PR pracują dzięki informacją z tobą. Jesteś ekspertem w swojej firmie lub organizacji, więc planuj być aktywnym uczestnikiem procesu kreowania wizerunku i reklamowania produktu.
Jeśli masz już doświadczenie w tej materii, to też dobrze. To może zaoszczędzić nam wszystkim sporo czasu. Ale nie zdziw się, jeśli agencja zapyta o kilka rzeczy, o których nie pomyślałeś. Myśl o swoich wyzwań i możliwościach z nowego punktu widzenia - to często przynosi nowe pytania i spostrzeżenia.
Pisanie i projektowanie
Kochasz jakiś design, styl pisania, cokolwiek? Ok, ale nie pozwól by było to najważniejsze. Rezultat końcowy kampanii/ produktu reklamowego może być zabawny, krzykliwy, poważny lub nawet srogi (chociaż nigdy nie jest naszym pierwszym wyborem). Chodzi o to, że co lubisz nie jest ważne. Co lubisz nie jest jeszcze takie ważne (sorry!). Chodzi o to, co grupa docelowa lubi. I chce. I potrzebuje. I dba o. Twoi klienci są u władzy. Nawet gdy nie zgadzasz się z nimi.
Media, media
Niedawno (być może kilka dekad temu) media planning było praktycznie nauką. Media plannerzy badali wiele danych, nawał numery, sprawdzali koszty i voila! Ostatecznie przychodził genialny plan najpopularniejszych czasopism i programów telewizyjnych dla swoich odbiorców!
Następnie powstał Internet .Z początku działał siermiężnie, więc rynek reklamy online rozwijał się wyjątkowo szybko. I wreszcie, szerokopasmowe łącze pozwoliło ludziom zobaczyć i usłyszeć praktycznie wszystko i wszystko online.
Ciągle myślimy, że magazyny są bardziej zabawne do czytania w łóżku niż laptop. Obrót pokrętła radia jest mądrzejszy niż surfowanie po necie podczas jazdy. Czy nie?
Być może.
Ważną rzeczą jest, że nie będziemy udawać, że to nauka już. To dziki zachód. Ale można liczyć na to, że agencje będą nazywać rzeczy po imieniu i zaproponują taki mix kanałów offline i online, który pozwoli twoim komunikatom dotrzeć do ukochanego El Dorado – grupy docelowej.
Usługi i produkcja
Ludzie kochają listy. I nie chodzi to o te wysyłane pocztą. Ludzie kochają, gdy coś jest wypunktowane. Nic dziwnego, że robią je wyszukiwarki. Tak więc, aby wszyscy byli szczęśliwi, oto niektóre listy rzeczy, jakie agencje mogą zrobić dla Ciebie, by wypełnić je informacjami i analizami i uruchomić współpracę nad kampanią reklamowa i uporządkować pracę nad nią.
Strategia i program rozwoju usług
Klient i konkurencja
- Opracowanie planu reklamy i marketingu
- strategie wprowadzania produktu na rynek
- pozycjonowanie (firmy lub produktu)
- Rozwój wiadomości kluczowej (key message)
Usługi kreatywne i produkcja kampanii
- Copywriting do druku, transmisji & online
- Projekt graficzny i kierownictwo artystyczne dla wszystkich mediów
- Strona internetowa: projekt i pisanie
- Pisanie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i marketingu (SEO)
- Broszury i inne zabezpieczenia
- Materiały na targi
- Produkcja audio (radio, telefony komórkowe lub Internet)
- Produkcja video (TV lub Internet)