Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Marketing w XXI wieku

Dodaj zlecenie

Marketing w XXI wieku

Marketing w XXI wieku
Autor: joasia20074   |   13 sty 2017, 10:26   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Jak już ustaliliśmy, od momentu gdy ludzie rozpoczęli handlować, zaczęli także reklamować swoje usługi lub dobra. W dawnych czasach, gdy handel opierał się na wymianie barterowej (dobro za dobro) reklama przybierała przede wszystkim formę zwaną dzisiaj marketingiem bezpośrednim. Polegało to głównie na rozgłaszaniu i reklamowaniu swojego produktu, krzycząc i naganiając klientów do swojego stoiska na targu.


Dzisiejsze metody marketingu są bardziej subtelne. Dzięki postępowi technologicznemu mamy do dyspozycji takie narzędzia jak kampanie reklamowe w internecie (e-marketing), reklama radiowa, reklama w telewizji, odchodząca do lamusa reklama w prasie.
Najbardziej dynamicznie rozwijającym się medium przekazu reklam, jest internet. Zawdzięcza się to przede wszystkim relatywnie niskim kosztom promocji w odniesieniu do tradycyjnych mediów- telewizji, prasy i radia.
Ostatnio bardzo popularna ze względu na niewielkie koszty oraz bardzo duży zasięg jest promocja zaliczana do reklamy internetowej- reklama w mediach społecznościowych. Polega ona na zakładaniu profilu naszego przedsiębiorstwa u usługodawcy w owych mediach społecznych takich jak Facebook czy Twitter. Ze względu na ogromną popularność wyżej wymienionych narzędzi wśród potencjalnych klientów mamy niemal gwarancję dotarcia do odbiorcy docelowego. Powyższy argument oraz fakt, iż narzędzia te są darmowe przekładają się na ogromy wzrost popularności, coraz więcej firm korzysta z tej formy promocji, nie rzadko marginalizując bądź w ogóle rezygnując z innych metod promocji.

Z nietypowych, jednak również często spotykanych form reklamy dostępnej dopiero od niedawna, możemy powiedzieć o oklejaniu pojazdów. Pojazdy takie możemy zaliczyć do reklamy outdoorowej, można porównać to do bilbordu poruszającego się po mieście, przez co nieco bardziej skutecznego.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy