Favore.plBaza wiedzyTurystyka, sport i rekreacjaTurystyka

Artykuł: Muzeum Polskiej Wódki

Dodaj zlecenie

Muzeum Polskiej Wódki

Autor: DarthLemon   |   3 lut 2015, 13:41   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Turystyka

Od niedawna obowiązuje ustawowa definicja Polskiej Wódki - dzięki czemu możliwe będzie skuteczniejsze budowanie i promowanie wizerunku tego alkoholu na świecie. Promocję wspomaga realizowany właśnie projekt Muzeum Polskiej Wódki, które do 2017 roku ma powstać w Warszawie.

Od ponad sześciuset lat jest jednym z najczęściej pojawiających się produktów na polskich stołach weselnych, przy rodzinnych spotkaniach, urodzinach, imieninach i innych wyjątkowych okazjach prowokujących towarzyskie zgromadzenia. Polska wódka, narodowy symbol biesiady. Wedle nowo powstałej, ustawowej definicji Polska Wódka jest napojem alkoholowym wytwarzanym w Polsce wyłącznie z ziemniaków lub zbóż (poza kukurydzą) uprawianych na terenie kraju. Ma to podkreślić zarówno historyczne, jak i jakościowe tradycje polskiego gorzelnictwa, jednocześnie nadając jej wyraźny i rozpoznawalny na całym świecie symbol.



W 2017 roku powstanie Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie. Jego budowę należy wiązać z dokonaniami francuskiej grupy http://wyborowa-pernod-ricard.com/pl/Pernod Ricard, zajmującej się produkcją szerokiego wachlarza wyrobów alkoholowych - jest właścicielem m.in. marki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz i Premium. Inicjatywa zrodziła się z wieloletniej strategii marketingowej prowadzonej przez Pernod Ricard, które w swoim posiadaniu może się poszczycić wieloma tego typu muzeami związanymi z ich najgłośniejszymi markami, jak np. Muzeum Becherovki w Karlowych Warach, czy też whiskey Jameson w Dublinie.



Pernod Ricard jest nie tylko pomysłodawcą, ale również sponsorem inicjatywy, który w całości pokryje koszt budowy muzeum. Na miejsce przedsięwzięcia wybrano warszawską Pragę. Muzeum Polskiej Wódki powstanie w pochodzącym z 1897 r. budynku destylacji spirytusu, znajdującym się na terenie dawnego miejsca produkcji wódki Koneser. Rewitalizacji i remontowi ulegną stare fabryczne budynki, będące pozostałościami po fabryce Konesera. Muzeum Polskiej Wódki, wtopi się zatem w historię polskiej wódki, nie tylko gromadzoną wiedzą i przedmiotami związanymi z nią, lecz będzie swoistą fizyczną formą kontynuacji wieloletniej tradycji gorzelnictwa polskiego. Aranżacją i realizacją projektu powstawania muzeum zajmie się Mirosław Nizioł. Muzeum będzie się składać z pięciu sal. Pierwsza będzie miała charakter kinowy. Dzięki zaprojektowaniu ścian z miedzi, będzie budziła skojarzenia z kadziami. Dalsza część muzeum będzie bogato zdobiona rycinami i eksponatami wprowadzającymi w historię produkcji, od najdawniejszych czasów, po współczesne. Zwiedzający ujrzą kadzie, aparatury destylacyjne, ekspozycję butelek, etykiet i wiele, wiele innych atrakcji.



Nadanie ustawowej definicji polskiej wódki, uczyniło z niej markę rozpoznawalną na całym świecie i pewien symbol polskiego smaku i kulinarnych tradycji. Francuzi mają swojego szampana, Szkoci whisky, a Polacy wódkę, która stanęła na równi z najbardziej rozpoznawalnymi alkoholowymi rarytasami całego globu. Starosłowiańska receptura staje się gwarancją najwyższej jakości i wizytówką naszego kraju, świadectwem ponad sześciuset lat tradycji – a Muzeum pozwoli na szerzenie wiedzy o niej nie tylko wśród turystów.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy