Zdecydowanie większość kierowców ma zazwyczaj styczność tyko z kołami do samochodów osobowych. Tymczasem zupełnie przecież inaczej wyglądają opony ciężarowe. Są one o wiele cięższe, masywniejsze, a w wielu przypadkach mają także inną budowę, która pozwala kierowcom na przejechanie na nich znacznie większych odległości niż w przypadku osobówek.
Jak wiadomo, czasem kierowca ciężarówki ma kurs z Polski dajmy na to do Hiszpanii i z powrotem. W ciągu tego jednego kursu pokonuje nawet kilka tysięcy kilometrów, co dla wielu kierowców jest przebiegiem nawet kilku miesięcy osobówką. W takim momencie porządna guma musi wytrzymać wiele tysięcy kilometrów, zwłaszcza w obecnych czasach, gdy firmy transportowe starają się ciąć jak najbardziej wydatki. Jak sobie zdajemy sprawę, typowe europejskie tiry ciągną ładunki kilkunastu, kilkudziesięciu ton, jednak w wielu krajach, jak choćby w Australii spotkać się można z prawdziwymi pociągami drogowymi, gdzie potężne ciężarówki ciągną kilka naczep naraz. Dodatkowo na drogach w Australii dominują trudne warunki jazdy, w związku z czym koła muszą być jeszcze bardziej odporne na zużycie.
Konstrukcja takiej gumy jest wzmocniona, dzięki czemu może ona przejechać dziesiątki a nawet setki tysięcy kilometrów przy sporych obciążeniach. Ponadto czasem w czasie zaledwie jednego kursu trzeba zmierzyć się z różnymi warunkami drogowymi, zwłaszcza, gdy przejeżdża się przez kilka krajów europejskich. Można w czasie zimy wyjechać ze zaśnieżonej Polski wprost do ciepłej Hiszpanii. I jak w takim momencie przygotować gumy? Dlatego często kierowcy stawiają na specjalne uniwersalne gumy, które sprawdzają się w każdych warunkach. Właściciele firm transportowych omijają szerokim łukiem http://www.opony.mobi/opony/osobowe/letnie.htmltanie opony, gdyż nie są one warte uwagi na dalekie dystanse. Ponadto stawia się na takie koła, które zapewniają niskie opory toczenia, dzięki temu można przez cały rok zaoszczędzić spore pieniądze na paliwie. Może to być kilka tysięcy złotych, a w całej korporacji kilkadziesiąt tysięcy.
Jeśli podróżuje się w warunkach zimowych to kierowcy nie tylko stawiają na opony zimowe, lecz także na łańcuchy śniegowe. Tylko ten zestaw zapewnia stabilną jazdę w trudnych warunkach, a przecież tir na drodze może stanowić spore zagrożenie dla innych pojazdów, zwłaszcza, gdy wpada w niekontrolowany poślizg. Dodatkowo warto przecież pamiętać, że gumy w ciężarówkach to nie tylko same ciągniki siodłowe, lecz także naczepy i to tam niezwykle ważne są koła i ich prawidłowy stan bieżnika i ciśnienia.