Wykonanie kampanii reklamowej nie jest łatwym zadaniem. Możesz to zrobić na własną rękę, ale przygotuj się dobrze. Należy od razu zakasać rękawy i zabrać się do pracy.
Twój Plan Marketingowy
Nic nie pomoże lepiej zidentyfikować celów Twojej kampanii niż porządny plan marketingowy. Dowiesz się wiele na temat firmy, konkurencji i swoje długoterminowych celów poprzez tworzenie planu i analizy rynku. Jest to niezmiernie istotne by wiedzieć jaki rodzaj reklamy jest najlepszy dla Ciebie.
Stwórz plan działania
Jeśli masz już swój plan marketingowy, należy stworzyć plan działania. Model ten pokaże ci w jakim czasie, nakładem jakich środków i przy udziale jakich osób będziesz realizował swoją kampanię. Pamiętaj by działania rozłożyć w czasie. Twój plan da Ci również istotne informacje jak najefektywniej można wdrożyć swoją strategię reklamy.
Określ swój budżet reklamowy
Sposób reklamowania zależy od Twojego budżetu. Musisz strategicznie wykorzystać swoje pieniądze reklamowe. Jeśli tylko przeznaczasz niewielką część pieniędzy na reklamę, nie dobrze jest je wydać tylko na produkcję jednej reklamy, która jest emitowana o 2 w nocy. Ważne jest żeby wiedzieć, ile będziesz wydawać na reklamy tak by mądrze podjąć decyzje o ich rozmieszczeniu i tym samym rozdysponowaniu we wszystkich mediach reklamowych.
Polowanie na okazję do zareklamowania
Prowadzenie własnej kampanii reklamowej oznacza, że musisz być swoim własnym dyrektorem ds. mediów. Musisz znaleźć najlepsze miejsce reklamowe i najbardziej atrakcyjne możliwości, aby pasowały do twojego budżetu. Jeśli jesteś ograniczony do wyjątkowo małego budżetu, można znaleźć wiele sposobów na ominięcie wysokich kosztów reklamy np. reklama w Internecie za pomocą serwisów społecznościowych, albo targi.
Znajomość grupy docelowej
Nie można reklamować skutecznie, jeśli nie trafia się bezpośrednio do grupy docelowej. Musisz dokładnie wiedzieć kim są Twoi klienci, przed rozpoczęciem tworzenia reklam. Jeżeli Twoja firma sprzedaje skutery dla seniorów, nie możesz inwestować w reklamy wyświetlane w MTV.
Każdy przedsiębiorca stara się budować i rozwijać swoją działalność by w końcu klienci masowo uderzali do jego drzwi. W tym celu wiele firm wybiera na przeprowadzenie kampanii reklamowej. Kampania reklamowa to zakrojony na dużą skalę i kompleksowy program, który obejmuje wszystkie aspekty procesu reklamowego, od tworzenia reklam do rozpowszechniania. Obydwie koncepcje i strategie tworzą kompletną kampanię reklamową, ale te dwa elementy reklamowe nie są wymienne.
Przekaz kampanii
Koncepcja kampanii reklamowej musi zawierać ogólny przekaz kampanii jako całości. Na przykład, jeśli reklamodawca stara się sprzedać jedzenie dla dzieci, może on wybrać koncepcję, która skupia się na tym, że żywność jest w pełni naturalna. Dopiero po podjęciu decyzji, co do koncepcji, reklamodawca jest gotów zdecydować, jak będzie wdrażał tę koncepcję, wykorzystywał i rozwijał swoje strategie reklamowe. Czasem warto jest również skorzystać z usług profesjonalnej agencji reklamy lub agencji PR, jako że te dwie instytucje są różne metody.