Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Podstawy Public Relations

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Podstawy Public Relations

Podstawy Public Relations
Autor: karinam6   |   13 lis 2014, 14:17   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Public relations (PR) jest sposobem dla firm, organizacji lub osób na polepszenie ich reputacji. Zadanie to zazwyczaj jest wykonywane przez specjalistów public relations lub firmy PR na zlecenie swoich klientów. PR zazwyczaj polega komunikowaniu się z mediami by poprzez media przedstawić klientów w najkorzystniejszy z możliwych sposobów. To również często wymaga wspólnych działań z innymi ludźmi i organizacjami, aby stworzyć dobrą wolę we wspólnocie i zmocnić wizerunek klienta.


Image jest ważny
W świecie biznesu jest wiele konkurencji. Firmy zazwyczaj chcą mieć coś, co czyni je wyróżniającymi się z tłumu, coś, co czyni je bardziej atrakcyjnymi i interesującymi dla społeczeństwa i mediów. Korzystny wizerunek pomaga zwiększać sprzedaż firmy, tak jak i negatywna reklama może zniszczyć reputację firmy i zmniejszyć sprzedaż nawet do 0.

Działy PR
PR może dać konsumentom i mediom na lepsze zrozumienie jak firma działa. Wewnątrz firmy, dział PR może być również nazywany działem informacyjnym, działem relacji z klientami. Te działy mają pomóc klientom, w razie jakichkolwiek problemów z firmą. Zwykle starają się pokazać firmę w najlepszym wydaniu. Działy PR mogą również prowadzić badania, aby dowiedzieć się w jaki sposób klienci są zaznajomieni z firmą i jej produktami.

Narzędzia
Istnieje wiele narzędzi i metod, które wykorzystują działy PR do polepszenia wizerunku firmy. Narzędzia te obejmują komunikaty prasowe i zapowiedzi, które są wysyłane do mediów, biuletyny, które są wysyłane do klientów oraz występy na imprezach publicznych, takich jak targi i konwenty. Wraz z rozprzestrzenianiem się Internetu, działy PR teraz mogą również korzystać z takich narzędzi jak blogi i sieci społecznościowe, aby osiągnąć swoje cele.

Zapewnienie pozytywnego zakręcenia
Wiele osób postrzega PR jako sposób na "Spin" wiadomości i informacji, co oznacza do przedstawianie w możliwie najlepszy sposób dla firmy. Na przykład, jeśli firma zapowiada zwolnienia, jego PR dział może twierdzić, że firma jest w procesie obniżania kosztów co zwiększy jej wydajność, więc będzie w stanie lepiej obsługiwać klientów i oferować niższe ceny. Dopóki te rzeczy są prawdziwe, wtedy dział PR wykonuje swoje zadanie ochrony reputacji i wizerunku. Rozciąganie prawdy, aby stworzyć pozytywny zawrót głowy może jednak skończyć się ze szkodą dla firmy, jeśli przesady lub nawet półprawdy są komunikowane.

Praca w public relations
Istnieją pewne umiejętności, które są pomocne dla osób pracujących w public relations. Należą do nich wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych, zarówno pisemnych jak i ustnych. Osoba w PR również musi być biegła w pracy wielozadaniowej i w zarządzaniu czasem. On lub ona może mieć jakieś doświadczenie w pracy w mediach lub szkolenie aby zrozumieć, jak działają media. Umiejętności planowania i organizacyjne też są ważne w public relations.
Pracownik PR musi być w stanie pracować pod presją. On lub ona musi mieć możliwość odpowiedzieć na grad pytań ze strony mediów i członków społeczeństwa, w razie potrzeby. Jeśli firma jest atakowana przez dziennikarzy, to po jest dział PR, by przejąć kontrolę nad sytuacją. PR musi skutecznie reagować na krytykę w celu ochrony reputacji firmy.

Pracownik PR zazwyczaj ma odpowiednie wykształcenie, takie jak tytuł licencjata w dziedzinie komunikacji, dziennikarstwa i marketingu. Konkurencja o prace w PR jest ostra. Godziny pracy mogą być długie i praca może być stresująca, ale wynagrodzenie dobrych pracowników PR może być interesujące ze względu na ich znaczenie w dbaniu o reputację spółki.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy