Chcesz poprawić pozycję swojej witryny internetowej w Google? Wartość treści na stronach WWW w kontekście wyszukiwarki podniosą odpowiednie słowa kluczowe. Przyjazne dla algorytmów zapytania główne i zależne uzyskamy poprzez właściwy research SEO. W tym celu możemy wykorzystać różnorodne narzędzia. Sprawdź, jak znaleźć i dobrać różne rodzaje fraz do konkretnej treści.
Słowa kluczowe w tekstach SEO
Zazwyczaj możemy znaleźć je w nagłówkach, tytułach czy treści publikacji internetowych. Za ich pomocą można poprawić pozycjonowanie na konkretne wyszukiwania, generować większy ruch na stronie i zwiększyć liczbę potencjalnych klientów. Słowa kluczowe stanowią podstawę działań i strategii SEO . Są to bowiem wyrażenia, które najdokładniej opisują zawartość danego materiału i odnoszą się do zapytań internautów w wyszukiwarce Google.
Tworząc wartościowy content na strony internetowe, należy kierować się intencją użytkownika i dobierać słowa kluczowe, które są trafne, konkurencyjne oraz docierają do jak największej liczby potencjalnych klientów. Muszą więc nie tylko odnosić się do oferty firmy i potrzeb odbiorców, ale też nie może o nie walczyć zbyt duża liczba serwisów. Ze względu na szczegółowość, cel, długość i charakterystyczne cechy wyróżniamy frazy brandowe, ogólne, longtailowe, informacyjne, produktowe, lokalne i zależne.
W dobraniu odpowiednich słów kluczowych mogą pomóc następujące działania:
1. Research branży – określenie specyfiki, klientów i popularności danego rynku;
2. Badanie konkurencji w obrębie działań SEO;
3. Poznanie potrzeb użytkowników i odbiorców oferty;
4. Określenie oferty firmy – lokalizacji oraz zakresu usług i produktów;
5. Zrozumienie różnorodności fraz kluczowych;
6. Wskazanie intencji wyszukiwania (informacyjna, szukająca rekomendacji lub rozwiązania, komercyjna, nawigacyjna, transakcyjna);
7. Analiza sugestii Google oraz wykorzystanie narzędzi do wyboru słów kluczowych.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>
Jakich narzędzi użyć do wyszukiwania słów kluczowych?
Na rynku znajdziemy wiele aplikacji i programów, które usprawniają proces poszukiwania fraz głównych czy zależnych. W najprostszy sposób mogą być generowane za pomocą Wikipedii czy też wewnętrznych wyszukiwarek stron WWW. Informacje o tym, czego faktycznie szukają użytkownicy w sieci, możemy uzyskać poprzez analizę słów kluczowych. Lepszą optymalizację uzyskamy z pomocą poniższych rozwiązań:
• Wyszukiwarka Google
Czy istnieje lepsze miejsce do wyszukiwania słów kluczowych, niż to, w którym sami użytkownicy najczęściej umieszczają popularne zapytania? Jak się okazuje, Google stanowi doskonałe i uniwersalne narzędzie, dzięki któremu możemy zyskać wartościowe frazy. Po wpisaniu w pasek wyszukiwania początku zapytania otrzymujemy szereg podpowiedzi, które bazują na wskazaniach internautów.
Rozmaite frazy możemy uzyskać poprzez różnorodne zakładki wyszukiwarki. Pomocne będą zarówno podpowiedzi Google, synonimy jako pogrubienia, jak i sekcja „podobne wyszukiwania”. Darmowym rozwiązaniem jest również Google Trends, które pozwala sprawdzić, jak często w danym okresie poszukiwano konkretnych wyrażeń.
• Google Keyword Planner
Kolejnym rozwiązaniem związanym z wyszukiwarką jest Planer Słów Kluczowych (ang. Google Keyword Planner). Choć narzędzie służy do promowania strony internetowej w sieci reklamowej Google Ads, to może również wspomóc analizę fraz pod pozycjonowanie organiczne.
Do wyszukiwania słów kluczowych możemy wykorzystać dwie dostępne w aplikacji opcje – pierwsza udostępnia propozycje generowane na bazie zbieżności z wpisywanymi przez użytkownika wyrażeniami SEO. Druga informuje zaś o liczbie wyszukiwań i przedstawia prognozy dotyczące ich skuteczności w przyszłości.
• Senuto
Ta analityczna platforma oraz zestaw usług doradczych w zakresie SEO i marketingu w Google uważana jest za jedno z najdokładniejszych narzędzi służących wyszukiwaniu różnego rodzaju fraz kluczowych (wyrażeń z długim ogonem czy zapytań powiązanych semantycznie). Umożliwia precyzyjnie dobierać tematycznie listę haseł do danego adresu lub domeny.
Wśród najważniejszych funkcji Senuto wyróżniamy analizę widoczności, która informuje o pozycji danej strony internetowej w Google, monitoring pozycji fraz kluczowych, bazę słów wraz z ich statystykami i wolumenami oraz narzędzia do analizy konkurencji czy porównania wyników w SERP.
• Semstorm
Jednym z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w ramach marketingu internetowego jest Semstorm. Zazwyczaj stosowany jest do analizy widoczności stron WWW w wynikach wyszukiwania. Posiada jednak również funkcje przydatne w generowaniu słów kluczowych do publikacji online.
Już założenie konta i wpisanie konkretnej frazy głównej wystarczy, aby otrzymać szereg powiązanych zapytań podzielonych na poszczególne zakładki: pytania, video, proste odpowiedzi czy hasła z przyimkami. Wśród płatnych funkcjonalności narzędzia znajdziemy np. wyszukiwarkę hasztagów. Dzięki niej można przekonać się, jakie frazy sprawdzają się w danych źródłach np. w e-commerce.
• AnswerThePublic
Ze względu na sposób prezentacji wyników jest uważne za jedno z najciekawszych narzędzi do analizy słów kluczowych. Wykorzystywane w głównej mierze do generowania fraz longtailowych. Wpisując bowiem konkretne wyrażenie w AnswerThePublic, otrzymujemy okrąg z hasłami w formie pełnych zdań. Dzięki temu uzyskujemy dosłowną wiedzę, o co użytkownicy pytają Google.
Rozwiązanie stanowi doskonałą inspirację do tekstów na firmowym blogu oraz rozbudowanych treści na stronie internetowej. Za sprawą narzędzia otrzymujemy bowiem kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt propozycji słów kluczowych. Frazy możemy wyszukiwać w 10 różnych językach, choć warto pamiętać, że najlepsze wyniki otrzymamy w języku angielskim.
• Ahrefs
Choć najczęściej pozycjonerzy wykorzystują narzędzie do analizy linków, to świetnie sprawdza się przy budowie strategii content marketingu oraz optymalizacji treści. Ahrefs jako płatne rozwiązanie oferuje wiele ciekawych możliwości. Dzięki niemu nie tylko zoptymalizujesz swoją stronę, ale również sprawdzisz, czego szukają Twoi klienci.
Keywords Explorer to specjalny moduł aplikacji wykorzystywany do wyszukiwania słów kluczowych. Uwzględnia popularność fraz zarówno w Google, jak i innych wyszukiwarkach np. Bing, YouTube, Yahoo czy Amazonie. W ramach płatnej subskrypcji otrzymujemy informacje o ilości zapytań, trudności fraz, płatnych i organicznych wynikach czy też globalnych statystykach dla konkretnego hasła. Dodatkową funkcjonalnością są dane o powiązanych zapytaniach.
• Übersuggest
Proste i darmowe narzędzie o podobnym działaniu do sugestii wyszukiwarki Google – to dość krótka, ale jednocześnie trafna charakterystyka rozwiązania znanego jako Übersuggest. Już ogólna fraza wystarczy, aby otrzymać wyniki wpisywane przez internautów, które zawierają wskazane hasło.
Wyszukiwanie w aplikacji możliwe jest w wielu różnych językach. Co najważniejsze narzędzie uwzględnia odmianę polskich słów, które mogą mieć ogromny wpływ na pozycjonowanie. Za sprawą Übersuggest otrzymujemy ponadto dane dotyczące liczby wyszukiwań, konkurencji na daną frazę czy też kosztu pojedynczego kliknięcia.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Korzystając z powyższych narzędzi, warto pamiętać, że wartościowe i czytelne dla użytkowników oraz atrakcyjne i jakościowe dla wyszukiwarki treści powinny opierać się o frazy główne, frazy długiego ogona oraz frazy zależne. Optymalizację stron internetowych mogą wspomóc ponadto darmowe i płatne instrumenty audytowe. Poznaj 6 narzędzi do skutecznej analizy SEO.