Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingE-marketing

Artykuł: Poznaj content marketing

Dodaj zlecenie

Poznaj content marketing

Autor: LenaMikorosk   |   9 kwi 2015, 13:09   |   Dział: Artykuły
Kategoria: E-marketing

Wśród ludzi z branży marketingu internetowego od jakiegoś czasu trwa dyskusja na temat znaczenia content marketingu. Spotyka się głosy, że jest to nowe SEO, które pomaga skuteczniej przyciągnąć uwagę klientów i zbudować z nimi trwałe więzi. Jeszcze inni twierdzą, że podnosi sprzedaż i pozwala osiągnąć lepszy zwrot z inwestycji. Dowiedz się kilku faktów na ten temat.

Czym jest marketing treści?
Content marketing to skuteczna odpowiedź na postępującą wśród internautów ślepotę reklamową, czyli pomijanie przez wzrok odbiorców banerów reklamowych w sieci. Nic dziwnego, skoro większość internautów uważa reklamy za elementy utrudniające dostęp do treści na stronie. Tymczasem okazało się, że profesjonalnie przygotowana, merytoryczna, a do tego ciekawa treść może równie dobrze wpłynąć na sprzedaż, co dawne formy promocji. Oprócz rozrywki i porad, to właśnie informacja jest najbardziej poszukiwana w sieci.

Marketing treści to przede wszystkim tworzenie wartościowych tekstów (uzupełnianych infografikami, zdjęciami czy wykresami), budowanie relacji z odbiorcami poprzez pozyskiwanie zaangażowania czytelników, gotowość na prowadzenie merytorycznych dyskusji. W zależności od naszej grupy docelowej, możemy w tym celu wykorzystać różne narzędzia, takie jak: stronę / blog firmowy, profile w social media, newslettery, raporty, case study, a nawet podcasty czy wideo hangout. Sposób komunikacji powinien być dostosowany do tego, jakie oczekiwania mają nasi klienci.

Gdzie content marketing spotyka się z działaniami SEO?
Otóż tam, gdzie od pracy pozycjonerów zależy sprzedaż, a odbiorca musi wybierać pomiędzy podobnymi produktami. W tzw. zerowym momencie prawdy internauta najpierw sprawdzi opinie o danym przedmiocie lub usłudze, porówna je z dostępnymi w innym miejscu, poczyta na temat ich charakterystyki. I właśnie w tym punkcie potrzeba dobrze przygotowanych treści, które następnie pomogą odbiorcy podjąć właściwą decyzję zakupową.

W przyciągnięciu klienta na naszą stronę firmową może pomóc dobrze prowadzony marketing przychodzący, tzw. inbound marketing, który z kolei wiąże się z marketingiem treści. Działania polegające na dostarczaniu tekstów na strony lub blogi firmowe, prowadzeniu profili firmowych w serwisach społecznościowych, a także optymalizacji witryn, w dużym stopniu natomiast pokrywają się z obowiązkami świadczącej kompleksowe usługi agencji SEO. Widzimy więc, że w dzisiejszych czasach dobrze uzupełniające się elementy marketingu internetowego jak http://lodzseo.pl/pozycjonowanie-stron-www-w-lodzi/pozycjonowanie stron łódź mogą przynieść znacznie większe efekty.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy