Każdy właściciel sklepu dąży do tego, aby pozyskać jak najwięcej klientów dla swojego asortymentu. Marketing i promocja jest zatem nieodłącznym elementem jego funkcjonowania. Warto jednak pamiętać o tym, że promowanie sklepu stacjonarnego nie jest zadaniem prostym i wymaga przygotowania odpowiedniej strategii marketingowej. Zobacz, jakie mamy na to pomysły.
Sklep stacjonarny działa w określonej lokalizacji, a więc dostępny jest dla klientów, którzy mieszkają w jego pobliżu.Konkurencją dla niego będą inne sklepy oferujące podobne produkty, dlatego aby ją wyprzedzić, należy podjąć odpowiednie działania. Co możemy zrobić? Przede wszystkim konieczna będzie odpowiednio przygotowana kampania reklamowa.
Reklama zewnętrzna
Załóżmy, że prowadzimy sklep w Łodzi oferujący odzież i akcesoria sportowe. Możemy więc zainwestować w plakaty i ulotki, które umieścimy w różnych punktach miasta, ale również w szkołach, na uczelniach (oczywiście za pozwoleniem ich władz). Musimy skoncentrować się na osobach, które są aktywne, uprawiają sport. Może warto udać się do klubów sportowych czy siłowni i w zamian za promocję sklepu w tych miejscach zaproponować jakieś zniżki?
Promocja w sieci – pozycjonowanie
Oprócz plakatów, ulotek i banerów ważna jest również promocja w sieci. Ponieważ prowadzimy sklep w konkretnej miejscowości, musimy skoncentrować się na jego http://lodzseo.pl/pozycjonowanie-stron-www-w-lodzi/pozycjonowaniu w Łodzi, a więc lokalnie. Sklep powinien posiadać swoją stronę WWW, która będzie pełniła funkcję wizytówki. Tam należy umieścić najważniejsze dla potencjalnego klienta informacje: oferta, dane adresowe, informacje o promocjach i zniżkach.
Podejmując działania związane z pozycjonowaniem naszej strony pamiętajmy o tym, aby ukierunkować je na pozyskanie klientów przede wszystkim z Łodzi. Zatem jednym z najważniejszych kroków jest stworzenie wizytówki Google, czyli w uproszczeniu – mapki z danymi adresowymi, która pojawia się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danej frazy + nazwy miasta.
Kolejnym pomysłem na pozycjonowanie lokalne sklepu stacjonarnego jest założenie oficjalnego profilu na Google Plus i dołączenie do społeczności danej miejscowości, w naszym przypadku – Łodzi. W ten sposób zwiększymy szanse na dotarcie do potencjalnych klientów.
Warto również umieścić wpisy o naszym sklepie w lokalnych katalogach firm dostępnych w Internecie, a także udzielać się na forach skupiających lokalną społeczność.
Oczywiście to tylko kilka przykładów działań, jakie warto wziąć pod uwagę przy promocji sklepu stacjonarnego. Ważne jest przede wszystkim dobre rozpoznanie rynku, konkurencji oraz poznanie potrzeb potencjalnych klientów.
Autor: http://lodzseo.pl/Agencja SEO z Łodzi