Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Przekaz reklamowy

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Przekaz reklamowy

Przekaz reklamowy
Autor: karinam6   |   13 lis 2014, 13:33   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Przekaz reklamowy kieruje się platformą reklamową, która jest kombinacją celów marketingowych i światów przeżyć. To połączenie jest najlepiej realizowane po analizie grupy docelowej, gdy koncepcja produktu została ustalona, a media i kanały dystrybucji zostały wybrane. W tym momencie przekaz reklamowy można kierować na bardzo konkretnych odbiorców w celu osiągnięcia bardzo konkretnych celów.

Istnieją trzy główne obszary, które reklamodawca powinien wziąć pod uwagę podczas starania się opracowania skutecznej platformy reklamy:
- Jakie są unikalne cechy produktu
- W jaki sposób konsumenci oceniają produkt? Jaki jest prawdopodobny komunikat, aby przekonać ich do zakupu produktu?
- W jaki sposób konkurencja wypada w oczach konsumenta? Czy ma jakieś niedociągnięcia w swoich propozycjach i komunikatach? Jakie są ich mocne strony?
Większość konsultantów biznesowych poleca zatrudnienie agencji reklamowej do tworzenia wizualnej strony kampanii. Jednak wiele małych firm nie mają wystarczająco wolnego kapitału do zatrudniania takiej agencji i dlatego muszą tworzyć własne materiały reklamowe. Kiedy robi to właściciel firmy musi spełniać kilka ważnych wskazówek.

COPYWRITING
Podczas tworzenia tekstów reklamowych ważne jest, aby pamiętać, że podstawowym celem jest przekazywanie informacji o firmie i jej produktach i usługach. Należy zapewnić by reklama pasowała do ogólnych celów marketingowych. Wiele firm wykorzystuje motyw lub slogan jako centralny element tych działań, podkreślając główne atrybuty produktów lub usług.

Podczas pisania warto stosować bezpośredni język (mówiąc dokładnie co masz na myśli , lepiej w pozytywny, niż negatywny sposób) i to okazuje się być najbardziej skuteczne. Teoria jest taka, że im mniej publiczność musi interpretować, czy rozwikłać wiadomość, łatwiej wiadomość będzie przeczytać, zrozumieć i podejmować odpowiednie działania. Dwu-sylabowe zwroty takie jak "szybka pomoc" i "schudnij" są swego rodzaju przekazami reklamowymi, które nie muszą być odczytywane aby być skuteczne. Są tak łatwe do odczytania dla mózgu, że można je interpretować jako całość od razu bez linearnego przetwarzania jak to ma miejsce przy czytaniu. Więc dla reklamodawcy ma sens zwracanie uwagi w mgnieniu oka.
Zawartość tekstu musi być klarownie napisana bez niekonwencjonalnych gramatycznych zawikłań. Skuteczny nagłówek pozwala czytelnikowi zorientować się w ogłoszeniu, w jego centralnym temacie bez konieczności odczytywania wiele, co zaoszczędza czas i jest postępującym trendem w zglobalizowanym zinformatyzowanym świecie.

Grafika i layout
Właściciele małych firm muszą również wziąć pod uwagę wizualną retorykę reklamy, co po prostu oznacza, że cała reklama, w tym puste przestrzenie, powinny mieć sens i logikę. Większość ekspertów branży zaleca żeby reklamodawcy wykorzystywali krótkie akapity, listy i chwytliwe ilustracje oraz grafiki zrywające lub uzupełnienie treść tak aby uczynić dokument zarówno wizualnie, jak i tekstualnie przyjemnym i łatwym do zrozumienia. Pamiętaj, że reklama musi uchwycić uwagę czytelnika/ odbiorcy szybko.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy