Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingBudowa, rozwój marki

Artykuł: Public Relations a postrzeganie marki

Dodaj zlecenie

Public Relations a postrzeganie marki

Public Relations a postrzeganie marki
Autor: unabellasorpresa   |   16 sty 2017, 11:37   |   Dział: Artykuły

Public Relations (PR) czyli utrzymywanie jak najlepszych relacji z klientami. PR jest stosunkowo nowym zjawiskiem, generalnie trudno jest zrozumieć inwestorom jak przelewając pieniądze na konta fundacji mogą polepszyć sprzedaż swoich produktów.


Generalnie rzecz ujmując, Public Relations w ujęciu biznesowym, polega na kreowaniu jak najlepszego wizerunku naszej marki w oczach konsumenta. Czyli, jeżeli osoba widzi, że nasz firma sponsoruje jego ulubioną drożynę hokejową, to chętniej kupi produkty naszej firmy niż konkurencji.

Mnóstwo, zwłaszcza ogromnych korporacji dba o swój PR a najmniejsze pomówienia mogą spowodować nawet spadek w notowaniach akcji owej spółki. Niedawny przypadek Panda Security, pokazuje, że najmniejsze nawet pomówienie, szumnie zwane czarnym PR, może niekorzystnie odbić się na sprzedaży produktów. Panda Security jest firmą, zajmującą się produkcją oprogramowania na zabezpieczającego, takiego jak Antywirusy czy Firewall. Niedawno do sieci wyciekły informacje o rzekomym włamaniu na serwery firmy i kradzieży danych. W oczach konsumenta wygląda to tak jakby producent programów zabezpieczających nie potrafił zabezpieczyć własnych serwerów, znaczy nie jest wiarygodnym dostawcą. W ostatecznym rozliczeniu sprawa okazała się błaha jednak odzyskanie zaufania klientów będzie bardzo trudne. Nie obędzie się bez solidnie zaprojektowanej, kosztownej kampanii reklamowej oraz kilku sprytnych posunięć PR. Powyższy przykład pokazuje jak ważny jest wizerunek firmy w oczach klientów, nawet jeżeli nasze działania nie wiążą się bezpośrednio ze sprzedawanym produktem, mogą znacząco wpłynąć na nasz wynik oraz rozwój marki. Widać także, że owy miecz ma dwa ostrza, mianowicie sprawnie przeprowadzony czarny PR może pogrążyć świetnie prosperujące przedsiębiorstwo. Takie działanie jest zakazane i postrzegane za nieetyczne.

Podsumowując, sprawnie prowadzony Public Relations w przedsiębiorstwie okazuje się równie skuteczny jak reklama w prasie czy w telewizji. Ludzie nie są obojętni na nasze działania i niejednokrotnie przy wyborze towaru będą się kierowali wizerunkiem marki i swoim zadaniem na jej temat.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy