Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingReklama zewnętrzna

Artykuł: Reklama internetowa: tak czy nie?

Dodaj zlecenie

Reklama internetowa: tak czy nie?

Autor: Kasiamer   |   27 lut 2015, 14:10   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama zewnętrzna

Sieć stała się jednym z głównych obszarów działania reklamy. Większość firm nie może sobie już dziś wyobrazić kampanii marketingowej bez internetu. A dla tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się, czy zainwestować w reklamę internetową, mamy zestawienie wszystkich argumentów za i przeciw.

Reklama internetowa ma wiele zalet…

Bezsporną zaletą reklamy w internecie jest jej globalny zasięg. Możemy zatem dotrzeć ze swoim produktem czy usługą do odbiorców na całym świecie. Dla firm międzynarodowych otwiera ona jeszcze jedne drzwi: łatwość kontaktów na arenie europejskiej i ogólnoświatowej. Dzięki internetowi i sieciom wewnętrznym komunikacja firmowa nie stanowi żadnego problemu, nawet gdy drugi pracownik przebywa w Chile czy Nowej Zelandii.

Przy wykorzystaniu reklamy internetowej mamy pewność, że trafimy do poszukiwanego przez nas audytorium. Dzięki temu możemy precyzyjnie dopasować ofertę marketingową do potrzeb klientów. Nieoceniona jest także możliwość bezpośredniego kontaktu z konsumentem oraz obustronna komunikacja, która wzbudza zaufanie klienta.

Ważną, jeśli nie najważniejszą zaletą reklamy internetowej jest jej interaktywność. Chodzi o utrzymywanie kontaktu z użytkownikami sieci, czyli potencjalnymi klientami. Możemy to osiągnąć przez portale społecznościowe, obecność na forach czy korzystanie z poczty elektronicznej.
Działania marketingowe w sieci charakteryzuje niski koszt. To zatem idealna opcja dla małej firmy, która chce osiągać dobre wyniki.
Reklamę internetową cechuje też łatwość analizy wyników. Za pomocą specjalnych narzędzi można śledzić jej efektywność i w razie potrzeby bardzo szybko wprowadzić potrzebne poprawki.

… ale i kilka wad


Nawet tak doskonałe narzędzie, jak reklama internetowa posiada pewne wady. Największą z nich jest ograniczony wiek odbiorców - najwięcej użytkowników internetu to ludzie w wieku 15 - 45 lat, a także osoby wykształcone. W takim przypadku reklama leku dedykowanego osobom starszym może, przy wykorzystaniu jedynie kampanii w sieci, nie dotrzeć do wielu odbiorców.

Wielu internautom weszło w nawyk pomijanie reklam w witrynach. Gdy zaś na stronie wyskakuje baner, automatycznie go wyłączają. Użytkownicy odbierają bombardowanie treściami reklamowymi jako nachalne, a to budzi ich sprzeciw i irytację.

Czy więc warto inwestować w reklamę internetową? Oczywiście, ale nie tylko w nią. Jeśli chcemy, aby kampania była stuprocentowo skuteczna, postarajmy się nie ograniczać do jednego medium.

Autor: http://www.vizer.pl/Agencja Reklamowa we Wrocławiu - Vizer

KOMENTARZE
  • brak komentarzy