Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Reklama zrób to sam

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Reklama zrób to sam

Reklama  zrób to sam
Autor: karinam6   |   13 lis 2014, 13:55   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Wiele małych firm niepokojąco rzadko podejmuje działania w celu sprawdzenia, czy ich wysiłki reklamowe przynoszą pożądany efekt. Zamiast tego po prostu uruchamiają kampanię i żywią nadzieję na najlepsze, opierając się na ogólnym zdrowym rozsądku, co do kondycji firmy przy określaniu, czy kontynuować, zakończyć lub wprowadzić zmiany do kampanii reklamowej. Właściciele małych firm wydają się nie rozpoznawać czynników wpływających na powodzenie biznesu i nie przywiązywać wagi do faktu, że takich czynników może być niezliczona ilość (regionalne ekonomiczne fluktuacje, pojawienie się nowej konkurencji, sezonowe wahania zakupu itp.). Właściciel małej firmy, której nie zależy, aby odpowiednio analizować jego lub jej działania reklamowe prowadzi do niebezpieczeństwa wyrzucania idealnie dobrej strategii reklamowej (lub zachowania wyjątkowo nieudanych), jeśli nie jest się w stanie określić czy wzrost sprzedaży lub spowolnienia spowodowane są reklamą, czy innym czynnikiem.


Jedynym sposobem, aby wiedzieć, z jaką dokładnością działa twoja strategia reklamowa jest zapytać o to konsumentów. Opinie można zdobyć na kilka sposobów. Mimo wielu alternatyw śledzenia, które są dość specjalistyczne, wymagające albo dużego budżetu lub bogatego doświadczenia badawczego, nawet małe firmy mogą podjąć kroki, aby zmierzyć efektywność swoich strategii reklamowych. Bezpośrednie badanie reakcji to jeden z najbardziej dokładnych sposób pomiaru skuteczności reklamy danej firmy z tej prostej przyczyny, że mierzy aktualne odpowiedzi o firmie w reklamach.

Agencje reklamowe
Decyzja czy użyć agencji reklamowej zależy zarówno od strategii firmy reklamowej i jej zasobów finansowych. Agencja ma specjalistów, którzy mogą organizować, tworzyć i umiejscawiać reklamy tak, że będą spełniać założone cele lepiej, niż większość małych firm może to zrobić na własną rękę, ale oczywiście koszt związany z prośbą o taki talent jest często uciążliwy dla mniejszych firm. Mimo to, niektóre małe i średnie przedsiębiorstwa wykazały, że agencje mogą być pomocne w kształtowaniu i monitorowaniu strategii reklamowych.

Ze względu na ich zasobów i wiedzy, agencje są przydatne, gdy firma planuje szeroką kampanię reklamową, która będzie wymagać dużej ilości zasobów. Agencja reklamowa może pomóc śledzić i analizować skuteczność tej formy reklamy. Niektóre kryteria, które należy rozważyć przy wyborze agencji obejmują wielkość agencji, rozmiar swoich klientów (małe firmy powinny unikać sprzymierzenie się z agencjami z dużą stajnią dużych klientów korporacyjnych) długość czasu jaki agencja istnieje na rynku, zrealizowane projekty, ogólną filozofię działania i czy jest ona zaznajomiona z twoją branżą i w jaki sposób zamierza odróżnić troje komunikaty od komunikatów twojej konkurencji.

ETYKA REKLAMY
Unikaj pisania reklam, które mogłyby być posądzone o fałsz lub wyolbrzymiać dostępność produktu i oszczędności z jakich konsument będzie cieszyć.
Należy unikać prowadzenia reklamy produktów o obniżonych cenach. Jeśli to nastąpi, firmy powinny rozważyć zaproponowanie takich rozwiązań, aby konsument mógł kupić przedmiot później w tej samej cenie obniżonej.

Unikać nazywania produktu "darmowy", jeżeli jakieś koszty są ściśle z nim związane. Jeśli są koszty powiązane muszą być wyraźnie ujawnione w reklamie.
Ponieważ reklama jest procesem złożonym i prawo gospodarcze ulega ciągłym zmianom, właściciele firm powinni skonsultować się z prawnikiem przed dystrybucją jakichkolwiek reklam.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy