Favore.plBaza wiedzyEdukacja, naukaKursy, szkolenia, konferencjeCoaching

Artykuł: Rola coacha w firmie

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Rola coacha w firmie

Rola coacha w firmie
Autor: nowak-jakub   |   27 paź 2015, 13:35   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Coaching

Coaching jest to pewnego rodzaju proces szkolenia. Wykorzystuje się metody psychologiczne po to, aby pomóc pojedynczym osobom lub całym organizacjom w rozwoju i osiąganiu celów. Coachem się nie rodzimy. Aby pełnić tę funkcję, trzeba skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi, cieszyć się zaufaniem i autorytetem innych osób.

Głównym zadaniem coacha jest motywowanie, inspirowanie do pracy i lepszego działania. Określa on też cele pracownika oraz stara się usunąć wszelkie bariery, które uniemożliwiałyby danej osobie założone cele osiągnąć. Coach to pewnego rodzaju przywódca, który przekazuje informację o zadaniach, celach, a następnie dopilnowuje odpowiedniego nastawienia i zachowania pracowników. Coach wywiera wpływ na podwładnych i zachęca ich do działania w sposób możliwie najefektowniejszy. Coaching to pewnego rodzaju sztuka. Sama wiedza na temat najlepszej jakości oferowanych usług, produktów, nie spowoduje tego, że ktoś inny będzie swoją pracę wykonywał w jak najlepszy sposób. Cała ta sztuka polega na odpowiednim docieraniu do pracowników, ich badaniu i odkrywaniu mocnych stron, by później mogli z nich korzystać w 100%.

Istnieje kilka prostych zasad, którymi posługując się, osiągniesz sukces, niezależnie gdzie pracujesz. Wyróżniamy zasady:

- jasności, czyli przekazywanie informacji w sposób zrozumiały
- wspierania pracowników, która objawia się zaangażowaniem w wsparcie współpracowników
- tworzenia poczucia pewności siebie, która polega na podtrzymywaniu dobrego zdania o sobie u każdego pracownika
- współdziałanie, czyli efekt synergii, jesteśmy zespołem, wygrywamy razem
- perspektywy to kompletne skoncentrowanie się na interesach firmy
- ryzyka to zachęta do wprowadzania innowacji oraz nauki poprzez aktywne działanie oraz staranie się wyeliminować kar za błędy
- cierpliwości eliminowanie krótkookresowych celów na rzecz długookresowych zysków, wizja czasu
- zaangażowanie to szczere interesowanie się losem i informacjami o pracownikach, wiedza na temat tego, co ich motywuje/zniechęca
- poufności, czyli ochrona informacji o relacjach panujących w firmie, sprawianie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
- szacunek – coach powinien darzyć cały personel pełnym szacunkiem oraz zachować się w taki sposób, aby reszta darzyła szacunkiem jego samego

KOMENTARZE
  • brak komentarzy