Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraKursy, szkoleniaSzkolenia biznesowe, menedżerskie

Artykuł: Savoir vivre spotkania służbowego

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Savoir vivre spotkania służbowego

Savoir vivre spotkania służbowego
Autor: magdalenaokowska   |   6 lis 2015, 11:35   |   Dział: Artykuły

Podczas spotkań służbowych istnieją niepisane reguły postępowania. Jak zachować się, aby uniknąć gafy?

Zasady zachowania się w kontaktach z innym człowiekiem wynosimy z domu. Są to zasady, które od lat wpajane są nam do głowy. W przypadku spotkania służbowego nie wszystkie zasady są tak oczywiste. Wszystkich reguł należy jednak przestrzegać, ponieważ od tego jak wypadniemy na takim spotkaniu może zależeć nasza kariera.
Zatem jak zachować się podczas spotkania biznesowego?

Ustalenie daty i miejsca
Należy pamiętać, że kiedy spotkanie odbywa się w naszym mieście lub zostało zainicjowane przez nasze przedsiębiorstwo to automatycznie występujemy w roli gospodarza. Odpowiednio wcześniej musimy zarezerwować stolik w restauracji lub innym miejscu. Otoczenie spotkania dostosujmy do sytuacji. Spotkania biznesowe najlepiej przeprowadzać w restauracji podczas kolacji. Musimy pamiętać, żeby ze sporym wyprzedzeniem poinformować gości o miejscu i dokładnym czasie spotkania. W dobrym tonie jest też zapewnienie gościom transportu z lotniska czy dworca bądź udzielenie im informacji na temat miejsc parkingowych w okolicy. Ubiór na takie spotkanie powinien być formalny.

Zachowanie przy stole
Zajmując miejsce przy stoliku starajmy się usiąść tak, aby nasz gość mógł siedzieć naprzeciwko nas lub po naszej prawej stronie. Jako gospodarz powinniśmy mieć wiedzę na temat dań czy win z karty, aby służyć naszemu gościowi poradą.

Ostrożnie zmieniaj tematy
Po podaniu posiłków nie należy od razu poruszać kwestii biznesowych. Na początku zadbajmy o miłą atmosferę. Tematy, których należy unikać to tematy błahe, kontrowersyjne czy osobiste.

Pożegnanie
Jako, że występujemy w roli gospodarza to jako pierwsi powinniśmy podać rękę na pożegnanie. Nie należy popędzać gościa do opuszczenia lokalu. Przy pożegnaniu występuje wymiana wizytówek.

Większość zasad zachowania w sytuacji biznesowej wynika tak naprawdę z zasad dnia codziennego. Koniecznie należy pamiętać, żeby traktować gościa z takim samym szacunkiem jakiego sami byśmy oczekiwali.

KOMENTARZE
  • joseph goebbels   19 kwi 2023, 8:32
    polecam stronę e-garnitur.pl