Komunikacja z klientem jest bardzo ważna. Przeprowadzona nieumiejętnie może przysporzyć wielu kłopotów. Szczególne znaczenie ma komunikacja marketingowa.
Operowanie autorytetami.
Większość osób zdaje sobie sprawę z tego, że lekarze w reklamach lekarstw czy dentyści w reklamach pasty do zębów to tylko przebrani aktorzy, ale mimo wszystko biały kitel i profesjonalny wygląd wzbudza autorytet. Warto więc odnieść się do profesji szanowanych przy promowaniu produktów.
Zaskakiwanie.
Przeprowadzanie zaskakujących kampanii promocyjnych, stosowanie ambient marketingu czy innych, odważnych kreacji reklamowych wzbudza zainteresowanie, ponieważ dla klienta takie działania są mocno niestandardowe i zapadają w pamięć. Użytkownicy znudzili się już dotychczasową formą reklamy i gdy pojawia się coś nowego, od razu intryguje, szczególnie tych młodszych, spragnionych ciekawych działań. Warto więc postawić na coś odważnego i kontrowersyjnego.
Marketing szeptany.
Nie od dziś wiadomo, że w przypadku wyborów zakupowych, klienci najchętniej kierują się opiniami najbliższych bądź też opiniami znalezionymi w Internecie. Warto poświęcić trochę czasu na marketing szeptany i promować markę na różnych forach internetowych, blogach czy na facebooku. Nie należy jednak z tym przesadzić i odpowiednio dobierać treść komunikatów, aby nie stały się one zwykłym spamem, który bardziej zniechęci niż zachęci do marki. Nie należy także oszukiwać klientów i
obiecywać tzw. „gruszek na wierzbie”, gdyż po skorzystaniu z usługi/zakupie produktu będą oni na tyle rozczarowani i niezadowoleni, że z pewnością podzielą się swoją opinią w szerszym gronie, np. na facebooku.
Mailing.
W komunikacji marketingowej z klientami, bardzo duże sukcesy odnosi mailing i wszelkiego rodzaju newslettery. Dobrze jest skorzystać z tej opcji i informować klientów o rabatach, promocjach czy wprowadzaniu nowego produktu do sklepu. Pamiętajmy jednak, że maile w bazie mailingowej muszą być zdobyte w sposób uczciwy i etyczny, a pierwszy mailing powinien zawierać zapytanie czy odbiorca wyraża zgodę na otrzymywanie dalszych treści reklamowych.
Komunikacja z klientem wcale nie jest taka prosta jak się wydaje, warto zastosować się do powyższych wskazówek i pamiętać, że klient jest najważniejszy.