Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketingReklama w mediach

Artykuł: Skuteczna reklama w Internecie

Dodaj zlecenie

Skuteczna reklama w Internecie

Skuteczna reklama w Internecie
Autor: unabellasorpresa   |   16 sty 2017, 12:10   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama w mediach

Pomimo tego, że internet ma wszelkie predyspozycje do osiągnięcia statusu medium idealnego, tak najlepsza nawet promocja produktu może zostać zniweczona przez źle zaplanowaną lub przeprowadzoną kampanię reklamową.

Można spotykać się z sytuacją, że przedsiębiorstwo zamieszcza baner na najbardziej nawet poczytnym serwisie i na tym kończą się jego działania. Często okazuje się to nie wystarczające i pomimo dużego zasięgu, należałoby jednak przedsięwziąć dodatkowe działania w celu utwierdzenia świadomości marki u klientów. Często też co bardziej obrotni przedsiębiorcy dodatkowo próbują uskutecznić mailing ocierając się niestety o negatywne zjawisko SPAMu- zasypywanie użytkowników dużą ilością niechcianych mejli (jest to działanie nielegalne!).

Prawidłowo przeprowadzona kampania reklamowa powinna być rozpoczęta od dokładnego planowania. Należy przede wszystkim zaplanować jakiego rodzaju zasobów, narzędzi chcemy użyć. Internet udostępnia nam mnóstwo narzędzi, które możemy wykorzystać do przeprowadzenia kampanii, a w rezultacie do rozwoju marki.

Najpopularniejsze z nich dostarcza Google, są to:
Google AdWords- usługa od Google, polega na wyświetlaniu adresu swojego serwisu na pierwszych pozycjach w wyniku wyszukiwania, jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi.

Google AdSense- kolejna usługa od Google, polega na umieszczaniu bezpośrednio na Twoim serwisie reklam kontekstowych i linków sponsorowanych. W przyszłości ma zamieszczać reklamy spersonalizowane dla konkretnego użytkownika w wyniku analizy jego aktywności w sieci.

Ponadto można stosować klasyczne formy reklamy jak wspomniany wyżej mailing czy banery reklamowe. Powszechnie stosowane jest także pozycjonowanie swojego serwisu w wynikach wyszukiwania (SEO- Search Engine Optimization). Najczęściej stosuje się pozycjonowanie stron w Google, ze względu na największa popularność usług tego dostawcy. Pewnie zapytacie w jakim celu, skoro można skorzystać z Google AdWords.

Niestety badania pokazują, że użytkownicy uważają za bardziej użyteczne wyniki uzyskane poprzez wyszukiwanie niż widniejące na pierwszych pozycjach linki sponsorowane.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy