W dobie powszechnej komputeryzacji wydawać mogłoby się, że tradycyjne formy reklamy wizualnej, takie jak banery reklamowe, plakaty czy reklama wielkopowierzchniowa straciły rację bytu. Nic bardziej mylnego ogromna ilość treści, jaką musimy przyswajać każdego dnia powoduje, że do naszej percepcji najskuteczniej docierają komunikaty graficzne.
Plakaty i banery reklamowe
Bogata infografika oraz dobra widoczność to największe zalety korzystania z tych form reklamy. Plakaty charakteryzują się prostym i czytelnym przekazem, który łatwo zapada odbiorcy w pamięci. Nic zatem dziwnego, że nie tracą na popularności. Dzieje się tak również dlatego, iż koszt kampanii reklamowej opartej na użyciu plakatów jest stosunkowo niski. Banery reklamowe łączą w sobie cechy dobrego plakatu oraz większe rozmiary. Dzięki temu ich przekaz jest wzmocniony, a użycie specjalnych materiałów sprawia, że można jest bez problemu zamontować na niemal każdej powierzchni (więcej o banerach reklamowych na stronie drukarni, link: http://www.trzyslowa.pl/banery-reklamowe http://www.trzyslowa.pl/banery-reklamowe ).
Wielki format czy efekty świetlne?
Wielkopowierzchniowa reklama uliczna zapewnia dotarcie z danym komunikatem do szerokiego grona odbiorców. Może wydawać się dużą inwestycją, jednak dzięki dużej konkurencyjności znalezienie oferty korzystnej pod względem finansowym nie jest trudne. Tego typu reklamy często są dodatkowo oświetlane, aby komunikat był widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy. Efekty świetlne wykorzystywane są także do tworzenia neonowych liter składających się na nazwę danej firmy czy w interaktywnych tablicach. Takie formy reklamy wizualnej mogą być bardzo spektakularne, co uzależnione jest od zastosowanych efektów graficznych.
Dostęp do internetu stwarza nowe i wręcz nieograniczone możliwości dla reklamowania swoich produktów czy usług. Warto jednak zwrócić uwagę na bardziej tradycyjne sposoby, które mogą być równie skuteczne i nie mniej efektowne. Siła informacji graficznych polega na ich prostocie i wysokiej komunikatywności.