Facebook oferuje wiele możliwości promowania marki. Jedną z nich, niejednokrotnie pomijaną i niedocenianą są grupy użytkowników. Mogą one jednak przydać się w promocji produktów, usług, wydarzeń i wszelkich aktywności związanych z marką.
Pierwszym i chyba najbardziej popularnym zastosowaniem grup w promocji marki jest grupa sprzedażowa. Przy publikacji postów w takiej grupie można określić nazwę, cenę, krótki opis produktu oraz dodać zdjęcie. Grupy te są jeszcze w formie testowej, jednakże wielu użytkowników dołącza do nich nie tylko po to, aby coś sprzedać, ale także po to, aby kupić.
Kolejną formą są grupy stworzone w celu usprawnienia komunikacji z klientami. Sprawdzają się głównie w przypadku, gdy nasza firma zajmuje się sprzedażą kursów bądź seminariów. Można wówczas założyć grupę skierowaną do odbiorców tych usług i publikować tam informacje dotyczące materiałów szkoleniowych bądź też samych szkoleń, budując wokół firmy grono zaufanych klientów.
Najlepszym rodzajem grupy, jest grupa ekspercka. Dobrym pomysłem jest dołączenie, bądź zbudowanie grupy branżowej i publikowanie tam informacji dotyczących ciekawostek z danej branży, kreowanie się na eksperta. Warto przy tym zamieszczać linki do bloga/portalu branżowego, który prowadzimy, lecz należy być w tym ostrożnym i unikać zbędnej autopromocji.
Jednym ze sprawdzających się rozwiązań jest także założenie tajnej grupy dla najważniejszych klientów przedsiębiorstwa i uzyskiwanie tam ich opinii i pomysłów dotyczących rozwoju naszej firmy. Dzięki temu można zbudować też trwałą sieć kontaktów z klientami oraz zyskać ich zaufanie.
Kolejny, nieco podobny typ grupy, do grupa dla klientów potrzebujących, czyli takich, którzy mają jakiś problem i poszukują jego rozwiązania. Wówczas po zamieszczeniu zapytania na grupie, możemy łatwo i szybko odpowiedzieć. Warto określić status grupy jako tajna i weryfikować jej członków, aby konkurenci nie mieli dostępu do publikowanych tam treści.
Ostatnim rodzajem, jest grupa pracownicza, do której można dodać swój team, współpracowników oraz osoby w jakiś sposób powiązane z firmą. Grupa ta może stać się ciekawym kanałem wymiany informacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Warto jednak pamiętać, aby upewnić się, że firma posiada skuteczną politykę dotyczącą social media, na którą zgadzają się wszyscy pracownicy.
Z pozoru bezwartościowe grupy na facebooku mogą przysłużyć się lepszej komunikacji między firmą a klientami, partnerami, a nawet współpracownikami. Pozwalają one także na opracowanie nowych pomysłów i strategii oraz rozwinięcia profilu przedsiębiorstwa i dostosowania go do oczekiwań odbiorców.