Konflikty na linii pracownik-pracodawca mogą zdarzyć się w każdej firmie. Zazwyczaj dotyczą spraw związanych z pracą, które można szybko rozwiązać. Czasem jednak mogą mieć inne podłoże, a polubowne rozwiązanie nie jest możliwe. Tego typu spory trafiają zatem do sądu.
Sprawdźmy, które konflikty z pracodawcą mogą mieć swój finał sądzie oraz jak postępować w sytuacji, gdy jako pracownik zamierzamy pozwać swojego pracodawcę.
Najczęstsze przyczyny konfliktów z pracodawcą
W rzeczywistości najczęściej spotyka się pozwy przeciwko pracodawcy z takich powodów, jak dyskryminacja w pracy, mobbing, bezprawne zwolnienie z pracy, jak również wszelkie przejawy ograniczania przez pracodawcę uprawnień pracowniczych wynikających z Kodeksu Pracy.
Jak złożyć pozew przeciwko pracodawcy
Pierwszym krokiem, jaki należy uczynić powinien być kontakt z doświadczonym prawnikiem. Ten zbierze wszelkie fakty, które mogą być wykorzystane na naszą korzyć w trakcie procesu. Ponadto pomoże sporządzić pozew, a także wskaże, jakie istnieją możliwości rozwiązania sporu.
Warto również pamiętać, że adwokat może nas reprezentować przed sądem w sytuacji, gdy nie będziemy chcieli się spotkać twarzą w twarz z pracodawcą.
Daty
Pamiętaj, że przepisy dokładnie określają, w jakim czasie od zaistnienia konkretnej sytuacji będącej przyczyną sporu, należy złożyć pozew przeciwko pracodawcy. Szczegóły na ten temat można znaleźć na stronie: http://kancelariaea.pl/publikacje/27-spor-z-pracodawca.htmlhttp://kancelariaea.pl/publikacje/27-spor-z-pracodawca.html
Jest to o tyle istotne, iż przeoczenie danego terminu pozbawia nas szans na rozwiązanie konfliktu z korzyścią dla nas.
Artykuł napisany na podstawie materiałów zaczerpniętych ze strony http://kancelariaea.pl/kancelarii adwokackiej z Wrocławia.