Świat pędzi coraz szybciej - nie można temu zaprzeczyć Na szczęście w tym natłoku spraw i obowiązków mamy także coraz więcej rozwiązań, które pomogą nam uporządkować nasze codzienne życie i sprawi, że część rzeczy wykonamy szybciej i łatwiej.
Zarządzanie czasem to od jakiegoś czasu nie tylko mrzonki, ale dziedzina wiedzy, w której możemy znaleźć specjalistów. Skuteczne zarządzanie swoim czasem to domena ludzi pracowitych, cierpliwych i skrupulatnych. W natłoku codziennych obowiązków coraz trudniej bowiem poradzić sobie z natłokiem spraw i obowiązków a ci, którzy to opanowali są podziwiani. Przedstawiamy kilka metod, dzięki którym będziecie mogli lepiej poradzić sobie z zarządzaniem swoim czasem.
1. GTD
Getting Things Done to świetna metoda zarządzania swoimi zadaniami opracowana przez Davida Allena. Sprowadza się do systematyzowania swoich zadań na pięć procesów:
a) kolekcjonowanie
b) analiza
c) porządkowanie
d) przegląd
e) realizacja
Pozwala to lepiej zobrazować sobie nasze obowiązki, dzięki czemu stają się one łatwiejsze. Więcej o tym możemy przeczytać w książce Sztuka Efektywności.
2. Aplikacje do zarządzania czasem
http://skuteczny-internet.pl/5-najlepszych-aplikacji-do-zarzadzania-czasem/Najlepsze aplikacje do zarządzania czasem zostały opisane na bardzo ciekawym blogu o marketingu pt. Skuteczny Internet. Niemniej jednak warto o nich wspomnieć. Pozwalają nam one na tworzenie spisów rzeczy do zrobienia, tzw. list To Do. Dzięki temu mamy klarowną listę spraw i nie boimy się, że coś zostanie pominięte. Do najlepszy aplikacji, które możemy polecić należą:
- Wunderlist,
- Evernote,
- Kalendarz Google,
- Remember the Milk,
- Gtask
3. Reguła Parkinsona
Reguła ta mówi o tym, że im więcej czasu mamy na wykonanie danego zadania tym później je zrobimy. Pamiętacie czasy szkoły czy studiów? Kiedy to na naukę do egzaminu czy sprawdzianu były dwa tygodnie. Zamiast naukę rozłożyć na cały ten czas to każdy uczył się na sam koniec. Mało tego, okazywało się, że te dwa-trzy dni w zupełności wystarczą na zdanie egzaminu na 5. O tym właśnie mówi reguła Parkinsona - planujmy sobie zadania z krótkim terminem ich wykonania. Nie ma sensu planować czegoś na długi okres czasu, skoro i tak wykonamy to na koniec.
4. Planuj dzień
Przy naprawdę załadowanym planie dnia warto planować swój dzień z wyprzedzeniem. Zdziwilibyście się ile czasu zajmuje nam w ciągu dnia myślenie o tym, co jeszcze zostało do zrobienia. Jeśli wykonamy sobie listę, na której napiszemy co jeszcze mamy zrobić w dany dzień to będziemy myśleć ni eo tym, co mamy zrobić a jedynie o tym, że ta lista jest jeszcze nieskończona. Nie będziemy marnować czasu na myślenie, czy nie zapomnieliśmy w tym dniu o czymś ważnym. Po prostu będziemy robić.
Dopóki nie zaczniecie wypisywać na kartce, w aplikacji czy w dokumencie na komputerze tych rzeczy, które macie jeszcze do zrobienia, dopóty nie zrozumiecie tego jak bardzo tak prosta i kuriozalna mogłoby się zdawać czynność może pomóc nam w byciu bardziej efektywnym, zarazem pomagając nam wykonać czynności o wiele szybciej co w konsekwencji sprawi, że będziemy mieli więcej czasu wolnego.
To tylko część z ciekawych metod, które po wdrożeniu w nasze życie na pewno o niebo je ułatwią. Spróbujcie i dajcie znać jak Wam poszło. Kontaktować możecie się za pośrednictwem redakcji portalu Skuteczny Internet.