Strategia reklamowa jest to kampania opracowana w celu komunikowania pomysłów dotyczących produktów i usług do potencjalnych konsumentów w nadziei na przekonanie ich do zakupu tych produktów i usług. Strategia ta, kiedy zbudowana jest w sposób racjonalny i inteligentny, będzie odzwierciedlać też inne uwarunkowania biznesowe (całkowity budżet, wysiłki nakierowane na rozpoznawalność marki) i cele (ulepszenie wizerunku na rynku, wzrost akcji).
Strategia reklamowa biznesu określa twarz – publiczny wizerunek firmy. Nawet mała firma, która ma ograniczony kapitał i nie jest w stanie wydać jak najwięcej pieniędzy na reklamę jak to ma miejsce w dużej korporacji, możne nadal rozwijać skuteczną kampanię reklamową. Kluczem do sukcesu jest kreatywne i elastyczne planowanie, na podstawie dogłębnego poznania docelowego konsumenta i znajomość kanałów, które można wykorzystać do osiągnięcia kontaktu i porozumienia z tym konsumentem.
Obecnie większość strategii reklamowych koncentruje się na osiągnięciu trzech celów ogólnych:
promować świadomość o firmie, informację o jej istnieniu i istnieniu jej produktów lub usług
stymulować sprzedaż bezpośrednio i przyciągnąć klientów konkurentów
ustanowić lub zmienić istniejący wizerunek firmy.
Innymi słowy, reklama stara się informować, przekonywać i przypominać konsumentom o istnieniu firmy i jej produktów . Mając te cele na uwadze, większość firm śledzi ogólny proces, który łączy reklamę z innymi działaniami promocyjnymi i ogólnymi celami marketingowymi firmy.
ETAPY strategii reklamowej
Gdy firma dopiero rozpoczyna swoją działalność, jednym z głównych celów reklamy musi być do generowanie świadomości o istnieniu jej i jej produktów. Kiedy renoma / dobry wizerunek przedsiębiorstwa jest już osiągnięty jego produkty są obecne na rynku wysokość środków wykorzystanych na reklamę zmniejszy się , jako że konsumenci nabędą rodzaj lojalności wobec produktu. Najlepiej gdy uraz ustanowiona i stale rosnąca baza konsumentów ostatecznie wspomaga firmę w komunikacji marketingowej poprzez kupowanie produktów i usług i ich rekomendowanie.
Niezbędnym do tego raczej abstrakcyjnego procesu jest rozwój komunikatu pozycjonowania, który wyjaśnia, w jaki sposób produkt danej firmy lub usługa różni się od tych głównych konkurentów. Z tym komunikatem, właściciel firmy zamienia intelektualne cele na konkretne plany. Ponadto, komunikat ten działa jako fundament dla rozwoju projektu sprzedaży, który składa się z elementów, które składają się na przekaz reklamowy i tworzenie platformy światów przeżyć. Platforma ta wyznacza obrazy, emocje i skojarzenia, które następnie sprzedają produkt.
Z konkretnymi celami, następujące elementy strategii reklamowej, które należy rozważyć: grupa docelowa, koncepcja produktu, komunikacja medialna i przekaz reklamowy. Elementy te są istotą strategii reklamowej, i są często określane jako "kreatywny mix". Ponownie, co najbardziej podkreślają specjaliści od reklamy to od początku jasne, planowanie i elastyczność. A kluczem do tych celów jest kreatywność i umiejętność dostosowania się do nowych trendów rynkowych. Sztywna strategia reklamy często prowadzi do utraty udziału w rynku. Dlatego też kluczowe elementy strategii reklamowej trzeba mieszać w sposób umożliwiający do grupy docelowej. Trzeba osiągać target dostarczając wiele okazji dla tego konsumenta do zapoznania się z przekazem reklamowym.