Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Strategie reklamy

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Strategie reklamy

Strategie reklamy
Autor: karinam6   |   13 lis 2014, 13:13   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Strategie reklamowe stanowią metody, które reklamodawcy wykorzystują, by przekonać nabywców do zakupu swoich produktów. Często zdarza się, że reklamodawcy będą używać sprawdzonych strategii perswazji w swoich materiałach reklamowych. Na przykład, mogą przyjąć strategię mody i próbować pokazywać nabywców, tak jak gdyby to każdy kupował reklamowany produkt i, w rezultacie, widz powinien też.

Wybranie drogi
Choć nie ma jednej metody tworzenia skutecznych kampanii reklamowych, w ogólnym zarysie najpierw należy wybrać koncepcję kampanii, a następnie pozwolić tej koncepcji oddziaływać na resztę procesu tworzenia reklamy. Zaczynając od koncepcji, reklamodawca musi stworzyć silny fundament, na którym będzie mógł budować resztę kampanii reklamowej. Ponadto, ponieważ koncepcja jest również nadrzędnym tematem kampanii jako całości, często ma sens tylko, aby wybrać ten element pierwszy i najważniejszy – hasło przewodnie, slogan lub organizująca wszystko ideę.

Zmiany w kampanii
Ponieważ strategie kampanii i koncepcje nie muszą być ze sobą powiązane, możesz zmienić jeden bez zmiany innych. Na przykład, jeśli reklamodawca decyduje, że jego wstępna koncepcja musi zostać przebudowana, może on przyjąć nową koncepcję bez zmiany strategii już zaaprobowanych. Podobnie, jeśli reklamodawca decyduje, że jego strategie nie są tak skuteczne jak miał nadzieję, że będą, może wybrać nowe strategie zachowując jego centralną koncepcją w miejscu.
Strategia reklamowa powinna wspierać plan marketingowy, który z kolei wspiera biznes plan firmy.

Jak stworzyć strategię reklamową?
Pierwszym krokiem w rozwoju swojej strategii komunikacyjnej może być, a nawet powinna być analiza SWOT.
Prawidłowo wykonana, zawierająca mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia daje 3 wymierny obraz rynku, produktu lub usługi i potencjału firmy.

Jak przeprowadzić analizę SWOT?
Istnieją dwie główne części do strategii reklamowej.
1) Ocena.
Co się dzieje na rynku, jaka jest historia, obecna sytuacja. Jakie są główne trendy na rynku, co jak ma wyglądać w przyszłości, co ma się zdarzyć a produktem i z konkurencją. Jak winny kształtować się postawy konsumenckie.
2) Akcja/ Działanie
Co powinienem jako przedsiębiorca zrobić z możliwościami i szansami jakie posiadam. Jak powinienem ustosunkować się do istniejących problemów lub jakie przeszkody mogą się pojawić? Co należy zrobić z marką? Jak wygląda marketing bezpośredni. Czy posiadam odpowiednie witryny sieci Web, czy może powinienem się uciec do pomocy webmastera i zlecić tworzenie strony internetowej osobie trzeciej. W jaki sposób firma jest umieszczona w serwisach internetowych, np. usługowych. Czy widać ją w branżowej prasie lub innych środkach masowego komunikowania.

Możesz zobaczyć w jaki sposób strategia reklamy odnosi się aktualnych problemów biznesowych. Może potrzebujesz skorzystać z usług doradcy finansowego, który wskaże instrumenty konkurencyjnej presji cenowej, a ty odniesiesz się do tego w swojej strategii.
Warto również zauważyć, że strategia reklamy zajmuje się ważnymi kwestiami strategicznymi: brandingiem, pozycjonowaniem, marketingiem bezpośrednim oraz media relations. I czyni to z prostych instrukcji/ wytycznych na jakim poziomie komunikować i w jakim czasie to robić , oraz jakie są główne elementy przekazu. Pamiętaj że podstawową wartością masowego komunikowana jest spójność. Bez spójności, przekaz nie jest efektywny. wysokim poziomie, co zamierzasz osiągnąć. To istota strategicznego przywództwa i wizji.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy