Jeśli zakładasz firmę, chcesz, aby przynosiła zyski. Dla zysków potrzebny jest klient, a dla przyciągnięcia klienta - skuteczna reklama. Warto więc wiedzieć, jak skonstruować kampanię, żeby przyniosła oczekiwane efekty.
Cel reklamy
Budowa reklamy zależy od grupy odbiorców, do której ma trafić. Jeżeli chcesz zyskać nowych klientów, możesz skusić ich promocjami i rabatami, a stałych odbiorców utwierdzić w przekonaniu, że warto z tobą dalej współpracować. Znajdź odpowiednie sformułowania, którymi zachęcisz klientów do korzystania z oferty.
Zbadanie rynku
Poświęć trochę czasu na analizę rynku i sprawdź, czy istnieje zapotrzebowanie na produkt czy usługę, którą oferujesz. Piekarnia, firma transportowa czy placówka banku ma większe szanse na stały rozwój niż biuro podróży oferujące wycieczki do Angoli i Tybetu.
Czytanie maili
Na pewno nie raz dostałeś na maila wiadomości reklamowe, które od razu kasowałeś. Niektórym jednak przyjrzałeś się bliżej. Zastanów się, co było tego powodem. Może hasło przykuło twoją uwagę, a może tekst skutecznie zachęcił cię do zapoznania się z mailem? Spróbuj poczytać kilka reklam i zdecydować, co przyciąga wzrok klienta, a co go odrzuca.
Skonstruowanie hasła
Dobre hasło decyduje o tym, czy klient zainteresuje się reklamą, czy od razu ją skasuje lub wyrzuci do kosza. Dlatego należy wytężyć wszystkie siły, poszukać oryginalnych pomysłów (najlepiej z odrobiną humoru), aby hasło reklamowe było nie tylko bezbłędne i przyciągające klientów, ale też wręcz cytowane na ulicy. To, że niektóre slogany weszły na stałe do języka codziennego, nie jest dziełem przypadku.
Pokazanie problemu
Twoim zadaniem jest zapewnienie klientów, że mają moc, aby usunąć problem, który znacznie wpływa na życie ludzi. Jeśli na przykład twoja reklama ma zachęcać do pomocy dzieciom chorym na raka, pokaż odbiorcom liczbę maluchów w szpitalach onkologicznych i podkreśl, że ich jedyną nadzieją jest sprzęt medyczny. Sprzęt, który oni mogą zafundować - poprzez wpłatę na konto lub wysłanie SMS-a.
Określenie profitów
Pokaż klientom, co zyskają, korzystając z twojej usługi lub kupując twój produkt. Zaznacz, że reklama pokazuje jedynie małą część tego, co mogą otrzymać.
Ograniczenie czasu
Nic tak nie przyciąga odbiorców, jak mała ilość czasu na skorzystanie z promocji czy http://www.vizer.pl/oferta/atrakcyjnej oferty. Nawet jeśli w danym momencie tego nie potrzebują - przecież druga taka okazja może się nie trafić!
Potrzebne informacje
Na koniec najważniejsze - umieść na reklamie dane firmy, adres, kontakt, godziny otwarcia. Dzięki temu klienci łatwiej do ciebie trafią.
Bez dobrej reklamy nie ma sukcesu firmy. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, dlatego tak wiele czasu i nakładów finansowych przeznaczają na różnorakie kampanie, angażując do pomocy specjalistyczne http://www.vizer.pl/kontakt/agencje reklamowe z Wrocławia. Skuteczna reklama gwarantuje bowiem coraz większą liczbę klientów.