Uczestnictwo w targach ma duży wpływ na rozpoznawalność marki. Trzeba jednak pokazać się na nich z jak najlepszej strony i nie wystarczy tylko wykupić dobrego miejsca, ale także zastosować się do poniższych sugestii.
1. Interakcja
Stoisko targowe to nie wystawa sklepowa, gdzie rozkładamy nasze produkty i czekamy aż ktoś przyjdzie je pooglądać i być może się zainteresuje. Podczas targów należy nawiązywać relacje, rozmawiać z ludźmi, opowiadać o ofercie i odpowiadać na pytania, nie tylko ułożyć katalogi w stosik i czekać aż ktoś sam po nie sięgnie.
2. Gadżety
Gadżety przyciągają do stoiska rzesze uczestników. Należy jednak pamiętać, aby były one dostosowane do profilu działalności firmy. Wystawcy prześcigają się w wymyślaniu nowych form upominków. Popularne niegdyś długopisy czy ciasteczka ustępują miejsca nowoczesnym urządzeniom, pendrive’om czy powerbankom. Warto zastanowić się co wzbudzi największe zainteresowanie i zainwestować w gadżet z logo firmy.
3. Informacje
Dobrze jest poinformować potencjalnych uczestników o udziału w targach. Warto wykorzystać do tego kanały social media, czy notki prasowe. Można także wysłać mailing z zaproszeniem do udziału. Im więcej osób dowie się o naszej obecności na targach, tym lepiej.
4. Konkrety
Podczas przedstawiania się na targach, należy skupić się na najważniejszych elementach działalności. Uczestnicy zazwyczaj mają mało czasu na poszczególne stoiska, dlatego warto zastanowić się w jaki sposób szybko i skutecznie do nich dotrzeć, poprzez kilku minutową rozmowę, przedstawiając najważniejsze informacje o firmie.
5. Zespół wystawców
Jak już zostało wspomniane, podczas targów najważniejsza jest komunikacja. Dobrze jest więc wystawić zespół pracowników, który posiada cechy dobrych mówców i będzie potrafił zainteresować innych i sprawić, aby posłuchali, co mają do powiedzenia.
Dzięki targom branżowym możemy pozyskać nowych klientów, którzy, skoro przyszli na nie, są zainteresowani ofertami firm z danej branży. Warto więc dobrze przygotować się do udziału i nie zmarnować szansy.