Favore.plBaza wiedzyDla firmy i biuraReklama, marketing

Artykuł: Tradycyjne formy promocji

KATEGORIE
PROMOWANE USŁUGI
NAJNOWSZE ZLECENIA



Dodaj zlecenie

Tradycyjne formy promocji

Tradycyjne formy promocji
Autor: unabellasorpresa   |   13 sty 2017, 10:31   |   Dział: Artykuły
Kategoria: Reklama, marketing

Wyróżniamy trzy rodzaje tradycyjnych mediów- radio, telewizja i prasa. Ostatnio wlicza się w ten kanon także internet, jednak w tym artykule pominę go. Poza wymienionymi wyżej rodzajami mediów wyróżni się także outdoor, w wolnym tłumaczeniu na zewnątrz, oraz kontakt bezpośredni. Skuteczną i coraz popularniejszą formą promocji jest wpływanie na swój wizerunek w opinii publicznej.

Nawiązując do wymienionych powyżej kanałów docierania z informacja do klientów, możemy wyróżnić następujące formy reklamy:
1. reklamę radiową, telewizyjną i prasową
2. reklamę outdoorową
3. marketing bezpośredni
4. Public Relations (PR)


Tradycyjne reklamy radiowe, telewizyjne oraz prasowe opierają się na przygotowaniu promocji w formie odpowiedniej do danego medium i wyemitowaniu jej na ustalonych wcześniej warunkach. Jest to bardzo powszechna i stosowana forma, droga, jednak skuteczna. Przyjęło się, że reklama w telewizji trwa około 30 sekund, opłata za reklamę jest zależna od czasu emisji, a są to niebagatelne kwoty, więc na dłuższe spoty pozwalają sobie tylko naprawdę dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. W radiu sytuacja wygląda ponownie i przygotowanie spotu także wymaga niemałych nakładów finansowych. Nieco taniej jest w prasie, jednak zasięg i forma reklamy jest bardziej ograniczona.
Reklama outdoorowa jest to określenie na wszelkie działania promocyjne prowadzone „na zewnątrz”, na przykład bilbordy reklamowe, slogany na dworcach itp. najstarsza chyba znana nam forma reklamy.

Marketing bezpośredni polega na bezpośrednim docieraniu do klienta z przekazem reklamowym, najczęściej kierowanym do starannie wyselekcjonowanego konsumenta, często z oczekiwaniem uzyskania odpowiedzi, reakcji bezpośrednio po działaniu promocyjnym.
Public Relations (PR) jest to działanie, które ma na celu zwiększenie znajomości marki ale także polepszenie postrzegania jej wśród konsumentów. Popularnym działaniem marketingowym jest sponsoring- nie reklamuje on bezpośrednio naszego produktu, jednak wizerunek naszej firmy ulega wyraźnemu polepszeniu, co bezpośrednio przekłada się na wynik naszego przedsiębiorstwa.

KOMENTARZE
  • brak komentarzy